fredag 8 maj 2009

Nytt liv

Igår när jag kom hem från jobbet stod ett växthus på gräsmattan.
En present från Stickans dotter. Helt otroligt!
Tack o tack, gulle er!

Från Odla.nu har jag beställt pelargonplantor, såväl häng- som vanliga.
Utmärkta plantor, förpackade på ett smart sätt, tycker jag.

När björken är nere kan vi sätta in glas i växthuset och odla i hinkar - åtminstone denna sommar då vi är köksupptagna.


Apropå kök
Det är sanslöst att vi kan beställa ett komplett kök från IKEA förutom bänkskåpskarusellen till hörnskåpet. DEN måste man åka till varuhuset för att hämta. Jag som gillar IKEA blir desillusionerad.

Jag förstår ingenting! 
I onsdags fick jag samtal från "vår" tjej på IKEA, hon ville kolla upp att beställningen stämde. Så långt allt väl. 
Sen tipsade hon om att vi borde åka i helgen och köpa karusellen då de hade den inne. Det är tydligen en mycket efterfrågad vara.
På torsdag fanns den inte längre kvar visade det sig vid koll.


Nä, på måndag ringer jag till någon ansvarig och frågar hur de tänker...  
Om vi bytt kök innan IKEA kom till Haparanda, förväntades vi då åka till Sundsvall och köpa karusellen? Totalt 120 mil.
Update: 
Ja, vi förväntas åka dit. Inga karuseller går att skicka. ?!#?!!
Nu är karusellen borta från Distributionspappret som kom idag, med ytterligare ett papper där de skrivit att den tyvärr måste hämtas på varuhuset.

Ny update:
Jag har lagt ned striden med väderkvarnen IKEA - deras grej är ju att skicka platta paket. Att det inte passade oss - just nu - får vi ta. 
Idén är fortfarande bra. Om än lite sunkig...
Köket kommer att bli jättebra!

Att vi ska åka 24 mil för att hämta en del till det kök vi beställt hemkörning på är i sig helt otroligt! Karusellen står på den offert vi accepterat.
En karusell för 745 kr till ett kök som kostar drygt 80 000 kr. Obegripligt!
Kommer det fler delar från offerten som vi måste åka och hämta, kan man ju undra?

Återkommer i frågan, gissar jag.

8 kommentarer:

Lotta sa...

Det verkar helt barockt! På dem och klå dem Rakel, jag hejar på i bakgrunden!

Lena sa...

Håller med...verkar helt befängt!!!!

Vad är problemet...egentligen.Borde väl inte ha karusellskåp i sortimentet om det inte kan levereras med det övriga.

Ska bli spännande att följa utgången av detta.

Hälsar Farmor Lena

Lena sa...

Grattis till växthuset!
Kan man få locka med nån tomatplanta? Paprika och chili?
Finns att avhämta....

Rakel sa...

Lotta & Lena:
Idag kom ett nytt papper: Distribution hette det. Nu var karusellinsatsen borttagen och ännu ett papper sa: Detta måste ni tyvärr hämta på VH.
Så vad göra? Annat än hämta? NÄR den finns inne.

Lena:
Tack o tack! Jag kommer förbi någon em. efter 16-17 om du är hemma. Vilket visar sig.
Något glas är inte på plats inom överskådlig tid, men uterummet funkar bra!

Anonym sa...

Nej, vad korkat! Att de inte kan sända den hem till er?! Det är ju helt galet..
Hoppas iaf att ni får ett fint kök!
/Cissan

Rakel sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Rakel sa...

Cissan:
Ja, jag är övertygad om att vi får ett fint kök!
Jmf. med ett råttbo från -63 är allt bättre. Abstrakt vit, högblank, med mörk skiva blir jättebra.
Bilder kommer i början av juli.
Kul att du hörde av dig!

Lena sa...

Brukar vara hemma....

/Lena