söndag 31 maj 2009

Helgen som varit

Till sist fick vi vackert väder. Men jätteblåsigt, om man ska klaga:-(

Trädgårdsarbete; gräsklippning, ogräsrensning och sådd av gräs där björken stått. Härliga, avslappnande dagar efter en rolig och arbetsintensiv vecka.

Vår markisduk och de nya fönstermarkiserna har kommit.
Här byter Roger väv.
Samma färg som telgelfogen. Jättesnyggt, tycker jag.

MORS DAG
Sonen o sonhustrun bjöd mammorna på middag. Jo, Stickan var naturligtvis också med;-)
Petter grillade baconinlindad sparris, baconinlindade äppelklyftor, lamm, kyckling och fläskfilé. Till detta serverades klyftpotatis, två olika kalla såser, melon och sallad med fetaost, rädisor, tomat, gurka o isbergs. Hela familjen hade jobbat med maten. De är alla matintresserade. Till efterrätt var det kaffe, glass och grillad ananas.
Helt underbart!
Å som om inte det var nog så fick jag en morsdagsros.


Petter har lagat mat sedan han var 10 år, är idag en riktig fena på all sorts matlagning. 
Främst för att han tycker att det är kul. 
Hur långt kan man gå på kul? På intresse, på sökande av utmaningar inom de områden man gillar? Hur långt som helst tror jag.

Kluriga frågor som lärare borde ha koll på, tycker jag. Inom vilket område som helst. Ett framgångsrecept!
Att knyta an till intresse, alltså.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Hur kan du vara så smal som mofflar i dig så mycket gott? :-)

Rakel sa...

Snällt sagt av dig... men någon smalis är jag inte.
Men något sötsug har jag aldrig, inte ens när vi har barnbarn här kommer jag på att vi ska köpa godis.

Denna vecka med fikabröd två gånger per dag visade sig inte på vågen, konstigt nog. Tack o lov!