onsdag 13 maj 2009

Nu är jag rik!

Fem plantor chili, fem plantor paprika och


23 (!) tomatplantor fick jag idag av min bloggkompis Lena.
Tack, gulliga du!

Så snart björken är nere ska växthuset glasas. Hur det nu ska gå ihop med köksrenoveringen har jag ännu inte listat ut.
I helgen ska de iallafall få större krukor å då är det ingen fara att stå i uterummet. Hela sommaren om så behövs. Bara de har gott om utrymme för rötterna.

Lena - ena tomaten hette Making Money, tror jag. Vad hette den andra sorten? Å var det rund kruka som var MM eller?
Fort var det glömt!

2 kommentarer:

Lena sa...

*fnissar*

Rund kruka = Garderner´s Delight
Fyrkantig = Moneymaker

"slät potta" = Paprika "California Wonder"
""randig" = Sötpeppar "Corbaci"

De såg mycket bättre ut på bild än i verkliga livet måste jag säga, du är en hejare på att fota!!

Rakel sa...

Tack för hjälpen!

Nä, jag är ingen proffsfotograf - har i o f en bra kamera men den förskönar inte. Plantorna är jättefina!

Kram