måndag 21 juli 2008

Tid för romans

Utan anledning kom vi överens om att fira helgen på ett hotell.
Egentligen vilket som helst, eftersom skälet var EGEN TID och HOTELLFRUKOST.
Bara vi två.

Vi som inte har barn hemma har förstås hur mycken EGEN tid som helst - fast ofta går den åt till olika åtaganden. Byggen, trädgård, matlagning - det mesta var för sig.

Nu blev det Haparanda hotell, med IKEA som fortfarande är högvilt för oss som åkt över dagen till Sundsvalls IKEA förut - 2x60 mil.

Och Torneå, strax intill. Endast en bro skiljer Sverige från Finland.

Från oss är det ca 15 mil till Haparanda.


Så här såg det ut från Haparanda hotell:
Ha semester på semestern

SOMMARPAKET 2008
SEK 510:-/person/natt i dubbelrum
Inkl. logi, stor frukostbuffé, bastu och gym.
Bo och ät gott på Haparanda Stadshotell !

Fast med snyggare teckensnitt och snyggare layout.
Jag lyckades inte få in en bild från hotellet.

För oss har det alltid varit viktigt att prioriterea vår relation. Det har vi lärt oss av många kraschade...

NÄR var vi först i prioriteringskön?
Förmodligen ALDRIG när barnen var små och vi (var för sig) levde med deras förälder.
Inte heller kan det ha varit lätt för våra barn att vi inte högprioriterat dem sedan vi träffades.

IDAG är jag gärna barnvakt när våra pyttipannabarn vill ha egen tid. Den barnvaktstiden går före allt annat.

Vad som hände förr har lett till att jag lärt mig mycket om mig själv, accepterat det som varit, dyrköpta erfarenheter pga. mina val. Desto mer erfaren jag blivit ju klokare har jag blivit.
Vill jag tro.

Det är kanske inte så att -per automatik - de mest dyrköpta upplevelserna ger de rikaste erfarenheterna.
???

Förmodligen är det så att man inte vet vad livet kostar - vad erfarenheterna är värda?
Var sak har sin gång... och sin tid.

Dock är det trist att säga att min erfarenhet är att MÄN har lägre tolerans, lägre förmåga att välja diskussioner med kvinnan i livet, lägre förmåga till konflikthantering. Än så länge gäller det inte Stickan...
Fast jag vet inte säkert.
När man lever i en tillvaro där livet är enkelt, pengar finns till vardagen, till resor, till lyx... vad kan man vänta? Annat än ett lätt liv?

NU ser jag fram emot motsatta diskussioner! Ju fler desto gladare blir jag!
Kram!


Och här tittar jag på min man, mitt livs HIT.

Inga kommentarer: