söndag 6 juli 2008

Livslunken


Några armhävningar skulle jag också behöva göra. Istället blir det promenader, trädgårdsarbete och crosstraining. 
Fast allt är 100 % bättre än tidigare då jag inte rörde på mig alls. 

I morgon då vardagen börjar om ska jag öka på mitt trappgående. 
Jag jobbar på 10 våningen så till att börja med blir det kanske 3 våningar som jag går upp. 
Ner går jag alltid.

Väldigt många som jobbar inom samma förvaltning som jag (Barn och utbildningsförvaltningen) är med i Livslunken. 
Vi rapporterar på webben antal steg vi gör varje dag. 

Jag är med i laget Framgångarna. Om man tittar på alla veckor vi varit med (v. 15 - v.27) 
är vi på tredje plats när det gäller totalt antal steg fast jag började ta detta på allvar först v.23 när vi kom till Thailand. 
Nu har jag börjat bidra till min egen hälsa!
Vi siktar på att bli
i alla fall gör jag det.




3 kommentarer:

Admin sa...

Jag måste skratta - du gillar verkligen glittersajten ;-) Tänk vilken tur du har mig, hahaha.

Vad duktigt att låta bli att röka och dessutom bygga upp kondiitonen samtidigt, heja heja!

God natt.

Rakel sa...

Ja, det är "råtur" att jag har dig!
Härligt att jag bidrar till skratt för dig.

Egentligen gillar jag inte glitter men jag blir så exalterad av allt man kan ta hem, allt man kan göra. Det brukar plana ut...
Det är en fantastisk värld vi lever i!

Sen var det kallt o trist här så jag började fundera över hur många inlägg man kan göra på en dag utan att det blir för många. (Fast man kan ju fylla på i samma).


Ett måste för mig är att fokusera på annat än rökning. Mat o kondis är bra alternativ.
Jag är nog lite manisk... antingen blir det ingenting eller så 200 %. Typ.
Dvs. massor.

God natt!

Rakel sa...

NU ser jag att du också har helt fel inställning på klockan.
Jag trodde det var ett lokalt fel men det är nog ett globalt eftersom du också har det i S-holm;-)