onsdag 23 juli 2008

Kvällens matlagning

Medan färskpotatisen kokade till en av mina favoritmåltider passade jag på att göra lite förberedelser för trötta vardagsmiddagar eller lunchlådor.

Starkt influerad av kycklingbältet. För övrigt det mest användbara proteinet i mitt tycke.

Massor med kyckling, stekt i omgångar - i kuber. Därefter blandade jag dem med två olika indiska kryddmixar. Hur gott som helst!

Men min favorit i kväll blev...


Jag åt surströmming och Stickan valde sill.
Kycklingen tar vi någon annan dag.
Eftersom det bara är jag som äter surströmming hos oss köpte jag en liten burk. Dessvärre fanns det bara filéer, tyckte jag.
Det var inte alls dessvärre, lite mindre smak men helt OK vill jag påstå.

Riktigt gott var det, 8 filéer senare var jag mätt och nöjd.

Inga kommentarer: