torsdag 31 juli 2008

Bonniers bokklubb...

... värvar medlemmar.
Jag fick ett brev från dem idag och i kuvertet fanns följande pryl.
Någon som vet vad det är?
Jag har ingen aning.
Petronella visste att det var en apelsinskalare. Tack för det!

Det visste även Karin


Läs Karins inlägg:
Halloj, det är en apelsinskalare. Man gör skåror i skalet med piggen. Urfånig grej att koppla ihop med en bokklubb. Dessutom kunde de ju berätta vad det är för nåt. Jag fick en också, men hade sett dem förut så jag visste vad det var, annars hade jag inte haft en aning.

Ja, urfånig grej är ordet!


Tack Petronella och Karin för upplysningen!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj, det är en apelsinskalare. Man gör skåror i skalet med piggen. Urfånig grej att koppla ihop med en bokklubb. Dessutom kunde de ju berätta vad det är för nåt. Jag fick en också, men hade sett dem förut så jag visste vad det var, annars hade jag inte haft en aning.

Rakel sa...

Tusen tack!
Min dotter ansåg också att det var en apelsinskalare.

Jag håller helt med dig - hur ska man veta? Om det inte fanns döttrar och cybervänner??

Jag tar den till jobbet, vi har frukt varje vecka och ofta är det skal på någon frukt.

//Rakel

Anonym sa...

tack vare bloggen så vet vi nu vad det är tack så mycket :D det är nog meningen att man ska läsa igenom allt för att få reda på vat prylen är och sen märka att det är ett bra erbjudande ett simpelt pr trick alltså ;D

Lennart sa...

Mmm - frugan fick en sån häringa pryttel i ett likadant erbjudande. Till slut sökte jag på "apelsinskalare" på nätet och hittade din blogg. Tack för bekräftelsen. La ni märke till det i särklass urbota fåniga lilla brevet - en konversation mellan "Maria" och "Sophie".
Jag är normalt inte känslig för bisarr reklam, men det här var bara för dumt!!

Puya, 14 år sa...

Sedan vi fick detta okända föremål så har jag legat i sängen tillsammans med en bok och föremålet utan att förstå vad man ska använda den till.

Tack! :-)