måndag 22 november 2010

Semesterplågor

Jag är nog en aning allergisk mot myggor o andra insektsbett. Det har jag förstått efter bett, både här och där, genom åren.
Nu har djuren funnit nya ställen: undersidan av överarmarna.

Så här ser det ut på vänster sida, ett bett.



och höger arm, också det ett bett.

det som tidigare hängt, gäddhäng, är nu fastare.


Sköna sandaler, sitter som handsken...
dessvärre blir det ett annat läge i denna värme.
Vänster fot har en blåsa


och höger fot två.
(Ser också att det är dags att gå och få pedikyr igen, underhåll krävs oftare här och allt förfaller fortare i värmen;)


Ikväll tror jag att jag ska operera, dvs. sticka hål på blåsorna. Endera dagen ska jag nog gå till ett apotek och få något mot betten, tror jag. Eller så försvinner allt av sig självt:)

Update: nu har jag stuckit hål på alla tre blåsor - himmel så mycket skinn det blir över. M.a.o kanske man ska göra detta så snart som möjligt?

5 kommentarer:

Maria sa...

Du ser ut precis som jag brukar göra efter mina resor till Thailand. Nu har jag lyckats att få utskrivet kortison som jag tar med mig. Hoppas plågoandarna inte angriper dig nå mer. Kramar

Anonym sa...

Oj oj oj vad du ser ut. Ett tips till nästa resa är en allergitablett, Tavegyl, som man ska ta en om dagen. Går bra att äta i flera månader enl läkare. Jag har fått utskrivet ett recept till dess vi far. Annars finns en salva i en liten rund burk på SevenEleven. Kanonbra, åtminstone för mig. Kram/Eva

Rakel sa...

Tack för tipsen!

Lotta sa...

Men kära nån, så det ser ut! Hoppas du blir bättre snart. Antihistamin av något slag bör hjälpa. Jag är själv rätt känslig och ute i skärgården landade en mygga på mitt ögonlock en natt med påföljd att det såg ut som om snälla Bosse givit mig en rak höger fast utan blåmärke...

Rakel sa...

Armarna har nu lagt sig... lite hydrokortison så löste det sig.
Däremot tömmer jag tåblåsorna flera gånger om dagen. Ingen inflammation än så länge. Blir problematiskt med vinterskor på...
Men allt går över!