tisdag 16 november 2010

Semesterlunk

Igår kväll åkte vi till Nattmarknaden, vilket inte händer så ofta.
Där åt jag denna resas första Pad Thai. Mycket gott!
Mitt resesällskap åt otrohetsmat (västerländskt), det blir det ingen bild på:)

På nattmarknaden blev vi uppsprungna av Stina, bodensare, som precis kommit hit tillsammans med sin man. Kul!

Lite shopping efter det, vilket tog på krafterna så vi avslutade kvällen i sta´n med en Mai Tai.
Gott, om än lite väl sött. Däremot sticker glasen fortfarande i mina ögon, fast jag sett dem massor med gånger. :(
Kameran är bra men kräver en stillastående fotograf:)
Bakom våra ryggar ligger City Beach hotel där Kurt o Mariann (svåger o svägerska) ska fira jul o nyår.

Ny dag - nya möjligheter
På fm. såg himlen ut så här. Varmt, skönt och mulet.


Efter lunch var det bara det här intressanta molnet kvar.

Vid halvfyra gav vi upp och traskade hem. Nu har vi drällt på balkongen i flera timmar, härligt!
Eg. är balkongdrället nästan bäst! Jag började drälla vid 06.05 i morse med bok och dator.
Hur härligt som helst!

1 kommentar:

Lotta sa...

Visst är det underbart att bara sitta tillbakalutad och läsa en god eller inte så god bok? Det ägnar vi mycket tid åt här i HY.