onsdag 10 november 2010

Powershopping del 2

Då vi verkligen tänkt gå in för shopping startade vi med att åka Songthaew till stan, istället för att trötta ut oss med att promenera som vi brukar.


Först laddade vi med mat hos Moon..

å därefter prickade vi av våran lista... Check, check, check osv.
Tyvärr fann vi inga iPhoneshell som P:2 beställt. Trots M:s fina beskrivning... ingen säljer sådant på marknaden i år. Däremot på "dyragatanaffären" på Market Village finns det samma som hemma och till ung. samma pris. M.a.o ingen mening med det. Sorry P:2!

Så småningom hade vi gått i land med mer än hälften av vad vi tänkt vi ska fixa innan vi åker hem den 26:e.
Inte illa för några timmar, iaf. inte för att vara oss:)

Stordåd kräver belöning! Här avnjuter jag en Irish coffee i värmen. Riktigt gott!


Ja, vad köpte vi då?
Det får vara hemligheter tills vi kommer hem eller till dess att Tomten kommer!

6 kommentarer:

Anonym sa...

ah well...jag får väl köpa ett dyrt hemma då. Jag hoppas ni hittar några fina saker till er också och inte bara till mig..oj, jag menar barnen. Såklart. Jag sitter och tänker på hur fint en irish skulle sitta här i snöstormen också. Det kanske får bli dagens happening hemma...? Istället för brödbak och städning. Irish på ena sidan...städning och bakning på andra sidan. Eller jag vet! Irish gör både bakning och städning roligare! Yey för mig!

Kram P

Anonym sa...

Så jättemysigt ni har det, irish + shopping. Skulle inte sitta helt fel.
Prova en iskaffe - supergott det också.
Kram/Eva PO

Rakel sa...

Irishen blev en engångshändelse... lite överreklamerad i värmen. Provar med en GT efter nästa shoppingryck;)

Iskaffe är jättegott, det händer att en sådan slinker ner i strupen!

P:2: du vet... vid vår ålder... va 17 behöver man? Inget annat än ett hus i Thailand, typ. Anspråkslöst..

Kramar

-19 grader igår :( sa...

Oj, va härligt ni verkar ha. Där skulle jag åxå vilja vara! Vi måste försöka få till "kvarterssvängen" o du förresten Grattis i förskott :)
Kramar från Gunsan o Bert

Rakel sa...

Gun: Ja, här är härligt - så klart!

Tack för gratulationerna!

Ja, vi pratar o pratar om kvarterssvängen men det blir ju ingen verkstad av det. Nu måste vi skärpa oss!

Kramar från oss till er

Lotta sa...

Jag har redan glömt vilket bolag ni åker hem med. Vi åker med Thai den 26:e, nästan den 25:e. Om ni åker med samma bolag kanske vi kan synas på flygplatsen. Vi kommer att vara där tidigt då vi samåker med våra kompisar som åker med Turkish Airways som avgår halv tolv eller tolv på natten den 25:e tror jag.