måndag 22 november 2010

Pooldag nr 2

På väg till min tvillingbror på Baan Thai Village II fotade jag urskillningslöst...
en mängd bilder ligger kvar i iPhoto men några kommer här.

Vi är förvånade över den höga standarden på bilar, inte bara här i Hua Hin utan på samtliga platser vi tidigare varit.

Få bucklor, få smutsiga och många polerade och felfria.


Här är första krockade bilen jag sett på alla resor.
Jag förstår inte att trafiken flyter på så bra och inte heller att standarden är hög. Fast -gissningsvis- är det väl så att de som har bil har gott om pengar. Största delen av de som har motorfordon har mopeder. Många har förstås varken det ena eller det andra.



En av gatorna på Btv2


Idag var det varmt!


En stund i skuggan när LarsOlof solade sina 5 minutrar:) Blir nog totalt 10 detta år!
Det är smickrande för solbrännan att sitta i skuggan, kan jag konstatera.


Skönt med vatten...


T.o.m. Marri som vågar vägra bada kände behov av att blöta fötter och ansikte!


Taddao kom med en stund, inte heller hon är intresserad av poolbad


Nickie tränar sig, hon kom längre än någonsin idag. Nästan ett dopp med pappa. Jag lyckades bara få henne att sitta på andra trappsteget


Poolområdet har toaletter med ovanstående skylt. Jag får associationer till våra slalombackar där skylt efter skylt talar om vad du inte får göra. Sysslorna är lika realistiska som på denna skylt.

Nu är det middagsdags! Blir nog friterade räkor, lökringar och sparris med chilisås. Mums!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, skuggbilden var smickrande.
Toalettbilden talande.
Poolläsningsbilden härlig.
Njut ni, snart är det vår tur./EoPO