lördag 13 december 2008

Vikariat

Idag blev jag utnämnd till vikarierande bloggare av vår hyresvärd i hennes blogg. Det är så vi kommunicerar, vi som just nu bor grannar;-) Å då menar jag grannar - det är endast en mur emellan.
Kolla här på Malees blogg.   
 
Vikarierande bloggare är inte lätt att leva upp till. Det förpliktar. Dock tar jag inte på mig ansvaret att skriva om politiken i Thailand. Jag har ju semester!

Men - så klart - gör jag ett försök om annat. 
En av orsaken till att jag får vikariera kan vara att Britt-Maries vänster axel är helt körd.
Hur kul är det när den högra tidigare varit inflammerad? Ett tecken på att man avlastar den sida som är dålig? 
Sen kan man också filosofera över vad datorer har med detta att göra?
Men kan jag avlasta B-M:s axel så är det underbart!

Jag säger bara: uppsök läkare!

Till er som inte känner mig eller Britt-Marie: Det är stora mått av humor i delar av ovanstående inlägg. Kanske är jag övertydlig nu... Hängslen & svångrem.

Dagen idag
Vi har varit vid den allmänna poolen.
Fast först tog jag cykeln, som ingår i hyran, och drog iväg backe upp och backe ner.
Dom upp är tuffa! Med cykel utan växel. Så då vände jag. Och åkte hem.
Backe upp och backe ner. Det hade jag aldrig kunnat räkna ut:-)

I kväll åt vi på en liten familjerestaurang, tror vi att det var. En av flera namnlösa. Som vanligt var maten jättebra.

Just nu kom vi ihåg att det är Lucia i dag. Förmodligen har många eller alla av våra barnbarn lussat på förskolor och skolor. Vi hoppas att våra barn fotat och/eller filmat så vi kan se detta sedan. Några barnbarns lucior har vi sett och det är alltid lika roligt!
Förutom Lucia kommer Julafton, Nyårsafton och Trettondagsafton att passera relativt omärkt. I 36 graders värme.

I morgon tror vi att vi ska åka till Kata. Vad det blir återstår att se!
Kram

3 kommentarer:

Admin sa...

Jag ska åka till doktorn - lovar!
Natti natti!

Rakel sa...

Jättebra!
Hoppas att jag får höra fortsättningen.
Kan du komma förbi före 10 i morgon bitti ang. taxi?

Go´natt från oss!

Rakel sa...

By the way-
hänger du med på en morgonpromenad någon dag?
Den väg du brukar gå.
//Rakel