tisdag 16 december 2008

Dagen idag

Här har vi all tänkbar service!
Ging är taxichaufför i mån av tid.
Idag hade han tid att skjutsa oss till Nai Harn.
Först åkte vi upp till P C (kommer inte på namnet... Phromtep Cape eller liknande, förmodligen likande)
därefter till stranden. Promthep Cape heter det, fick jag veta via experthjälpen.


Här blommar vindorna! På sand.
Hemma har vi gödslad jord, förmodligen onödigt!

Vid 12-tiden mulnade det igen och blev hur skönt som helst. Fram till 14.30.
Ging hämtade oss strax före tre vilket var alldeles lagom för oss.
Än så länge.

7 kommentarer:

Admin sa...

Promthep Cape kära granne, du kunde kollat i den där boken ;-)

Unknown sa...

nai Harn är en underbar plats, älskar den stranden.

//Smilla

Rakel sa...

Smilla:
Vi var här senast 2004 och ser en explosion även på Nai Harn. Trist, tycker jag.

Jmf. med näraliggande stränder är kanske Nai Harin bättre...
fast det finns fortfarande små, relativ oförstörda stränder kvar.
Men vem är vi som klagar - det är ju vi som driver detta trots att vi inte valt det. Pengar, pengar...

Malee:
Ja, det hade jag ju kunnat om jag fått titta i boken. Du vet ju att vi är tre. Gissa vad jag fick göra? Jo, blogga. Utan boken;-)k
Tack för hjälpen!

Ikväll åt vi Carbonara - för att behålla figuren!

Admin sa...

Men då ska ni åka till Ao Sane nästa baddag! Där är det lugnt och avskilt - lovar! Fråga Ging så kör han er dit!

Rakel sa...

Aha!
Något nytt för oss!
Härligt!
Var ligger den stranden?

Admin sa...

Det berättar jag om en och en halv timme ;-)

Rakel sa...

Väntar med spänning!