måndag 8 december 2008

NU närmar sig semestern

  
Resväskan är framtagen.
(bilden är från min brors hus i Hua Hin men resväskan är den samma)

Vi ser framemot ytterligare en underbar Thailandssemester.
Lägger in några förstärkande bilder. Fast de behövs inte för oss, men du kanske uppskattar dem?

Underbar mat!
Alltid! 


 
Pedikyr och massage på stranden...


 
Någon längtan efter elefantritt har vi aldrig haft. 
Detta är första gången vi rider på en elefant - efter många, många Thailandsresor.
Stickan tycker det är obehagligt, jag tycker ingenting. Ja, kanske att det är en lite knölig ritt (jag som ridit på hästar under min uppväxttid) och en fantastisk utsikt!


Själva packningen blir i morgon.
I kväll njuter vi av närheten till avresan. Som Bamse när han sitter vid sin oöppnade honungsburk!

Vi tvättar så´nt som inte hänger ihop med semester, sängkläder, badrumsmatta etc. 
Min yngsta son Macke och Lisa ska bo här medan vi är borta. Lite kul för dem om det är städat och fräscht och bra för oss att komma hem till ett icke stillastående hem. 
Det är också en trygghet i att huset är bebott!

.


Kvällen har bestått av podcasting av P1:s sommarprogram. 
Kul att ha dem i iPhonen. De jag inte haft tid att lyssna på. Dvs. alla.

Juni, Juli och Augusti är helt borta när det gäller Sommar i P1. Det är väl den tiden de går?

Många som inte är verksamma i skolan (och kanske några som är det) argumenterar för att skälet/orsaken till att man väljer att bli lärare är juni-juli-augusti). 
Jag tycker till fast jag inte är lärare längre. Jag som har erfarenhet.

Som lärare upplevde jag aldrig att orsaken till mitt yrkesval var elevfri tid.
Tvärtom!
Det var ju eleverna som var skälet till mitt yrkesval!

Inte heller är det min sanning som rektor; att lärare valt jobbet för att slippa elever under minst tre månader.
Jag tror att de som säger så inte har varit i närheten av vetgiriga, utmanande och intresserade elever.

Kan det vara så att de som tycker mest om skolan har gott om ÅSIKT, dock inte så mycket INSIKT? 
Det  är min uppfattning, baserad på 18 års erfarenhet som lärare och 27 års erfarenhet i skolan.

Go´natt!



Inga kommentarer: