lördag 27 december 2008

Marknad i grannbyn

Måndag, onsdag och lördag är det marknad i Bang Niang, den by vi flyttar till på måndag.
Förhoppningsvis är Internet lite mer tillgängligt där! Däremot har jag märkt att det går snabbare att få ner bilderna med Firefox istället för Safari.


Kan någon ge mig namnen på nedanstående bilder?
Nya frågetecken vad mig anbelangar.

1.


2.


3.


4.



På marknaden handlade vi Satayspett, friterad bläckfisk, friterade räkor och grillad kyckling. Se´n ordnade vi oss en picknick. Kanske inte världens bästa picknickmiljö men maten gjorde att det kändes helt OK. T.o.m. bra!

Marknaden var som marknader brukar vara. Några revolutionerande inköp blev det inte.
Mätta och nöjda kom vi hem vid halv sju.

Idag - söndagsmorgon - blir det stranden. Himlen är betydligt ljusare än på flera dagar. Jag har just börjat att lyssna på Karin Alfredsson /Kvinnorna på tiode våningen (uppläsare är Catarina Ewelöf, en helt suverän sådan) varför det är lockande att lägga sig still ett tag.

Kramar!

6 kommentarer:

Admin sa...

2. Papaya
5. Marianne & Stickan ;-)

Anonym sa...

Jag känner bara igen Marianne och Stickan men det känns helt OK.
Brita

Anonym sa...

Tjenare Globertrotters!

Står på Arlanda IBIS och väntar på att få borda ett Air Chaina till Peking för vidare transport till Bangkok. Kul att läsa er blogg som för övrigt är super.
Jag kommer här och förmodligen ingen annanstans erkänna mig besegrad med råge. Mikke 10 kg, Katrin 7kg, Petra 5kg. Snacka om att spela i Korpserien.
Hoppas att det fortsätter vara fint väder hela januari. Det behöver vi.
Kramar
Mikke, Katrin och Petra

Rakel sa...

Maleé:
Papaya har jag bara sett mindre exemplar av. Jag trodde att detta var en frukt jag sett växa i mindre träd, mer som tjocka gurkor.

Bild 5 är jag jätteglad över att ni bägge kunde svara på. Två stjärnor till Britt-Marie och en till Brita!

Mikke m. familj
Bra jobbat med packningen! Är det verkligen så att ni bara bär er egen i ryggan eller bär Mikke allas skor?
Vi följer er blogg! Ska bli kul att se vad ni hittar på denna gång!

EvaRutb sa...

Vilka fantastiska frukter för att inte tala om alla fantastiska bilder. När vi läser och ser alla foton längtar vi ÄNNU MER.

Vilken fin ljuslykta Marianne sände upp till Benny. Jag är säker att han ser den från sin himmel och ler när han ser i vilka goda händer Marianne är. Krama henne från oss.
Kramar

Rakel sa...

EvaPO
Vi kramar!

Ur ett linsperspektiv kan man se mycket. Och njuta av många bilder när man sedan är hemma.
Ladda kameran!

Kramar från oss