onsdag 31 december 2008

Nyårsafton - på kvällen


Åhh, vilken mat Marianne bjöd på!
Ni borde alla varit här.
Pepparstek på oxfilé, pommes och en underbar sås. Vi gissar att det var på rödvin och soya och något annat. Gott som 17. Förrätten missade dom men det var lika bra. Efter middagen och två glas vin var vi hur mätta som helst.

Vi åt och åt och missade att fota förrän första hungern lagt sig. Håll till godo!

Ladda resort är en ytterst personlig resort. Henrik och frun (som kallas Linda) går runt mellan borden, en så´n här kväll. Annan tid är Henrik jämt på språng men har ändå tid att stanna upp och fråga om allt är bra etc.
  
Min svägerska, Marianne och min bästa man, Stickan (förövrigt den ende man jag har;-)

Nu, 22.45, skulle ni se himlen. 100-tals ljuslyktor stiger upp och det bara bygger på. Som ett lämmeltåg. Så vackert!
Samtidigt är månen ny, då är den liggande. Läckert!
Tyvärr har vi ingen kamera som kan återge detta. 
Kom hit och titta!

Som ni alla redan har förstått så är det underbart att sitta i 29 gradig värme, sent på kvällen och njuta. Kolsvart, syrsor som låter och tända ljus. Ja, lite el är det också - tack o lov!

Ni som har detta framför er avundas jag, men vi njuter av nuet!

Nu smäller fyrverkerier från alla håll, men bäst är ljuslyktorna som stilla flyger upp mot himlen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gott Nytt År! önskar Brita och Anders

Rakel sa...

Ni är snabba!
Jag som är Ulla-Bella i familjen lämnade över datorn till mina kontrollanter, o när jag fick tillbaka den hade ni redan svarat! I´m impresst!

GOTT NYTT ÅR!