torsdag 21 augusti 2008

Surströmmingspremiär


    

Äntligen kom årets surströmming!

I kväll var det höstens första logemöte i den Rebeckaloge, Cevia R 109, som jag tillhör. 
Hur jag längtat, vill jag säga!

För mig känns ett sommaruppehåll som ett långt uppehåll i logesammanhang.  
Om man tittar på uppehållet ur ett semesterperspektiv är det inte såå länge. 
Men är man, som jag, engagerade i en loge då är några sommarveckor långa veckor!
Samvaron, engagemanget och uppdraget kräver närvaro - tidsmässigt och personellt. 
För mig.

Det är en gåva att få verka i sammanhang där tillvaron innehåller högre
värden än de matriella. 
Etiska, moraliska och värdegrundade ställningstaganden är ingredienser i logearbetet. 

Eller som vi säger -vänskap, kärlek, sanning.
Våra portaler.

Kan det bli enklare?

    

   
Åter till surströmming

Jag som helst äter enbart surströmming och rom o möjligen lite potatis o lök 
utmanades av Veronica att prova en ny variant; tunnbröd, 
potatis, lök, surströmming, tomat o cremé fraiche

EN SUCCÉ! 

Supergott! 

Mildare surströmmingssmak, god brytning och vacker tunnbrödsmacka. Väl värt att prova!
Tack Veronica!

Vi har alltid lotterier, statistiskt sett har vi fler vinster än något annat lotteri i Sverige. Därför vinner även jag ofta.

I kväll vann jag en superfin stickad schal; hur användbar som helst!  Svarta jeans o en svart tröja lyfts av en 
enkel svagt pastellfärgad schal - en sådan som jag vann. 100 % läckert!


Tack till dig som stickat den!


Visst är det kul med överraskningar!

Så här är det alltid med mina systrar i logen. Jag växer hela tiden!

Puss o kram till er alla!


Inga kommentarer: