måndag 4 augusti 2008

Längtar fortfarande efter värmen


Fy vilken sommar!
Nästan så jag måste sätta ordet sommar inom citationstecken.
Enligt tidningen idag så har vi haft samma medeltemperatur i juli i år som i fjol.


Var det verkligen så här kallt i fjol?

Är det minnet eller statistikens medelvärde som gör att jag tycker att årets juli varit mycket kallare än fjolårets?
Tittar man på statistiken så har vi - medelvärdesmässigt - haft en helt OK juli. 
Var temperaturen kunnat "ta in grader" förstår jag inte då vi inte haft någon luftvärme att tala om. Enbart solen har hållit temperaturen uppe, vill jag påstå.

Jag lägger in ytterligare en varm bild. Från Kho Changs arkepelag.
Och hoppas på sol imorgon. Himlen är - just nu - klar. Klockan är 22.30 så vad som händer i morgon återstår att se.


Blir det trist väder lagar jag mat istället för att njuta av solen;-) 
Och promenerar mina 7 km. Och låter bli att röka (vilket numera är en vana - att låta bli alltså).

Fast jag ska inte klaga, jag som började sommaren med tre veckor i ett varmt Thailand!  Och får avsluta året med en månad i samma land.
Då ska man vara nöjd och glad.
Vilket jag egentligen är...



Inga kommentarer: