torsdag 7 augusti 2008

Kräftpremiär i morgon


 
På premiärdagen blir det i alla fall inte, jag väljer hellre grillat. Det är lite för mycket jobb med kräftätandet, tycker jag. Fast är man på kräftfest, eller har ..., så är det ju annorlunda. DÅ går det an att småpilla, pratäta och skala.

Jag lägger in ett recept på en enkel variant av Västerbottensostpaj, nödvändig på kräftskivan enligt min åsikt. Receptet har jag hämtat på kokaihop.se

1 st smördegsplatta
2 st ägg
3 dl mjölk
300 gr riven Västerbottensost
salt och peppar

Gör så här:
Klä pajformen med smördegsrullen. Vispa ägg och mjölk lätt, blanda ner osten.
Salta och peppra.
Häll smeten i den klädda pajformen och grädda i 180 grader 30-40 min.


På lördag är vi bortbjudna och vad som står på menyn vet jag inte. 
Ska bli spännande! 
Vi ska till våra f.d. stuggrannar. Vi är tre par som brukar träffas tre - fyra gånger per år.
Nästa träff är redan den 23:e då vi är bjudna till det andra paret på surströmming. Mums!
Se´n måste vi träffas hos oss! Å då blir det fem gånger detta år! Inte illa.

Vi är alla trädgårdsintresserade, (vi kvinnor menar jag) vilket får symboliseras av mina brungula irisar.


Inga kommentarer: