tisdag 5 januari 2010

Stranddag - surprise!

Thailändska katter är också livsnjutare!
Denna fann vi på nattmarknaden igår. Ja, den levde!

Så kom då familjen Lund, med en försenad start på 23 h 20 min.
Nu är de iallafall här!

I eftermiddag kom dessa ungdomar trummandes efter gatan.
Undrar vad detta är? Frågar er läsare, det har hittills fungerat!
Lite kablar ivägen... vi ser allt gatuliv genom dessa;-)

eg. genom såväl räcke som kablar...
om man inte lyfter blicken, som här:
då blir allt mycket klarare. Så är det med det mesta, tycker jag.
Så - lyft blicken från kaffekoppen;-)

7 kommentarer:

lundma sa...

Kul att träffas, vi sov en stund helt borta....kanske lite trött i alla fall.
See you

Rakel sa...

Detsamma!
Inte helt oväntat att ni var trötta! En hel resa utan sömn kan inte ge annat resultat!
See you too

Anonym sa...

Visst håller vi med dig om att lyfta blicken. Nyttigt och nödvändigt!

Kul att se att M o A kommit fram. Hälsa dem från oss så mycket. Syns snart. 3 dgr.
Kramar/Eva PO

Anonym sa...

Halloj!

Ni verkar ha det skönt som vanligt ;-) En fråga bara, har varit inne och skrivit lite då och då, men jag ser aldrig mina kommentarer...antigen är jag blind eller så retas cybervärlden med mig!

Kram Stina

Anonym sa...

Hej

Nu ger jag upp från jobbet och far hem och vilar

Var till Mariann imorse och det var jättefint-inte ett snökorn på bron och väldigt fint skottat. Lite is på altan men det hinner nog tina. Hos oss -27

Trevlig helg

Märith o Björn

Lotta sa...

Visst är katter underbara? De lägger sig var som helst och ser ut att ha det döskönt på de obekvämaste platser....
Vad betalar ni per natt för ert hotell? Är det bättre än Jed Pee Nong?

Rakel sa...

Eva o PO:
Jaaa,nu är det nära!

Stina:
Det måste vara cybervärlden som retas, jag har inte sett dina kommentarer på ett tag (men läser dina sidor)

Märith:
Härligt att du håller koll;-) Brrr, va kallt!

Lotta:
Här betalar vi 1000 Bth, å får vad vi betalar för. Bättre än JPN? Nej, oh nej!! Men de skulle ha 1800 och för 14 dgr gör det ju en del!
Rummen är helt OK, läget likaså (vid nattmarknaden o bussarna tll Bkk) men livlig gata. Däremot hörs inte gatljudet in, som tur är. Frukosten är simpel även jmf med JPN. Men det fungerar!

Kramar