lördag 9 januari 2010

En trevlig kväll...

Jag med nyinköpt lager-på-lager-klänning... typ Indiska.
För 85 kr. Den kan jag nog ha tre, fyra gånger.
Ju mer vi reser desto mindra handlar vi... o när vi handlar är det oftast med vetskapen om att kläderna funkar här men inte hemma. Denna tvådelade kan jag nog ändå ha hemma i olika sammanhang. T.ex. med leggings. Tror jag!


Vi åt middag med vänner vi också träffar hemma.
Bosse, Anne-Maj, Anette, Marri, jag, Stickan o Maria

Eat blev jätteglad för namnförslaget, Lotta!
Å maten var suuupergod!
Billigt är det förstås här, o ännu billigare hos Run to Eat:s
Vi åt Hot pan, två av oss med kyckling och en med räkor. Totalt med fem små Chang gick notan på dryga 600 Bth, dvs lite mer än 120 kr. För tre personer!

Äter vi lunch på stranden, Tuk-tuk fram o tillbaka och t.ex. ovanstående middag går dagskostnaden på mindre än 200 kr per person! Helt otroligt!

Vi upplever att det har blivit billigare här i HH, kronan har stärkts men är ännu inte som den var för två-tre år sedan, däremot har matpriserna gått ner på den typen av restauranger vi oftast äter på. På "ett hål i väggen" är det nog samma pris, dvs. halva av det jag just beskrivit. Kvaliteten är det sällan skillnad på:-)



3 kommentarer:

Lotta sa...

Klänningen var skitsnygg Rakel! Klart du kan ha den hemma. För tro det eller ej, det blir ju sommar och varmt här också så småningom!
Kul att Eat gillade förslaget. Känner mig riktigt stolt... :-)

Anonym sa...

Du passade väldigt bra i den där klänningen, precis min stil den var jättesnygg. Dessutom ser du ut som en pepparkaka! Kram från karin

Rakel sa...

Lotta & Karin:
Ja, kanske kommer den en sommar så jag kan använda klänningen. Den är -hur som - jätteskön!

Lotta: Det var en kanonidé! Känn dig stolt med all rätt!

Kramar