torsdag 7 januari 2010

En ny favorit!

Vår favoritrestaurang i Hua Hin har varit Moon & Platoo.
Supergott o bra priser.

Denna resa upplever vi att det är väldigt stressigt där, fort bort med porslin och mycket folk som väntar. Då agerar personalen som dom ska; plocka bort, få in nya kunder - hela tiden. Vi känner oss lite stressade, minst sagt. Money, money (vad annars - men det är ju trevligare om det inte är såå uppenbart).

I kväll gick vi till en granne till Moon. Där har två f.d. anställda öppnat en mindre restaurang (20 platser ca).
Det var jättekul att träffa Eat (Iiit) igen, hon har jobbat på omtalade Coco 51 sen hon slutade hos Moon, och hennes man Run (jaan, typ) har jobbat som kock på ett stort hotell efter tiden hos Moon.
De har nu öppnat denna lilla restaurang för en månad sedan, berättade Eat.

Innan maten fick vi ett kyld våtservett, det var länge sedan vi upplevt den servicen på en restaurang! Vi erbjöds också en efter maten.

Syskonen i sällskapet åt deras favoriträtt, kyckling i sötsur sås. Bra att de väljer samma rätt så de kan känna skillnad på kvalititeten! Unisont var denna variant suuuupergod!
Vackert dessutom!

Jag valde kyckling med indisk curry. Smakrik, spacy (som jag valde förstås) och mycket mat. Sååå bra!

Jag frågade Eat vad restaurangen hette, de hade ingen idé och hon ville ha förslag.
Ett tag var jag inne på Small & friendly med så småningom stannade jag för Eat:s.
Få se vad det blir?
Eat and Run är iallafall ingen bra idé, tycker vi. Vad tycker du?
Eat
Run
Efter maten fick vi frukt, som vanligt höll jag på att säga.
Fast det har Moon slutat med.
Ovanligt var att vi fick Tamarind (och melon och en päron/äpplefrukt som jag inte vet namnet på). Första gången som jag åt Tamarind! Kul!

Anette o Maria kom på gatan så vi ropade in dem. De hade redan ätit men satt med en stund. Vi bokade bord till lördag då Marias föräldrar är här.

Ja, en riktig toppenrestaurang, nästan granne med Moon. Mittemot La Grappa, för er som känner till Hua Hin.

Gå dit!

Ja, just det: priserna är 20 % lägre än hos Moon och likartade restauranger. 80 Bath för våra rätter (ca 17 kr).

Amazing Thailand!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Den restaurangen lät ju bra. Vi åt på en som också ligger nära Moons som hette Tuktuk. Eller heter om den finns kvar. Där var det också väldigt gott och billigt. På samma sida av gatan. Bosse och A-M var med i fjol på detta ställe.

Vi får väl testa er rest. när vi kommer./Kram Buddbyggarna

Rakel sa...

Vad vi kan se finns inte Tuktuk kvar, men BamBam... om de kan vara nå´t?

Absolut att vi ska testa denna tillsammans, vad en nu ska heta? Jag kallar den för Eat hädanefter;-)

Packar ni inte nu? Iallafall snart!

V är standby med utlovad vätska!
Kram

Brita sa...

Det ser gott ut och friendly. Jag älskar dessa leenden. Och längtar. Hoppas att vi kan ta en tur till vintern.

Lena sa...

Hmmm....
Tänkte bara tala om att det är 30 grader i Boden idag, 30 minus!
/Lena

burr....

Rakel sa...

Lena:
Låter inte så kul! Här är det drygt 30 i havet;-)
Men snart är det såtid!

Kram

Lotta sa...

Vi blev förtjusta i OnOnCorner när vi var i HH. Blev tipsade av en kollega. De brukar äta där (har hus i HH) fast de kaller den Skitiga Duken fastän dukarna är rena... :-)
Namnförslag: Run to Eat:s
Där var jag väl lustig?

Anonym sa...

Härliga matbilder ;-) blir hungrig ;-)

Kram Stina

Rakel sa...

Lotta:
Var ligger OnOnCorner?

Namnförslaget var fyndigt, tycker jag. Det ska jag vidarebef. imorgon när vi äter där igen. Mycket bright!

Stina:
Nu är jag mätt men ska - så småningom - sitta hemma och inspireras av matbilderna. Du känner väl dofterna?

Kramar

Lotta sa...

Hmmm, jag har bara varit en gång i HH och då bodde vi på Jed Pee Nong. Det var in första tvärgatan innan man kom ner till Sofitel och sedan travade man en bit, det låg på vänster sida från JPB. Hoppas ni hittar.... :-)

Lotta sa...

Första tvärgatan tvärs över gatan från JPN menade jag....

Rakel sa...

Lotta:
Ja, jag trodde också att det var den gatan du menade! Ska gå o reka innan vi åker hem...jag tror att vi ätit där men det återstår att se.
Kram