fredag 8 januari 2010

Små, små betraktelser

När man, som vi har lite att göra - dvs. inget att göra, letar jag guldkorn!

Vad sägs om denna omtänksamma man som går ut i havet och hämtar vatten i en påse...
som han sedan häller över sin rörelsehindrade kvinna/fru.
Underbart!

Vi är fascinerade över att små, små kök med energiska och skickliga kockar lyckas få till alla maträtter på en innehållsrik meny. Under kort tid.
Minst 80 rätter, såväl thai- som västerländsk mat. Och seafood i massor.
De ni!

Tuk-föraren vi åkte hem med från stranden hörde oss prata några ord med varandra. Då slängde han in en CD med svensk musik. Och sjöng med - klockrent.

Då musik - överhuvudtaget - är ett vitt fält för mig fick vi googla oss fram. Den låt han spelade och sjöng var: Jag trodde änglarna fanns, med vem vet vi inte. Svensk dansbandsmusik.

Språköra och musikalisk var han iallafall.

Ni ser - det finns guldkorn i allt!

4 kommentarer:

Lotta sa...

Visst är de skickliga på mat thailändarna? Vi har också alltid förundrats över deras förmåga att trolla fram underbara rätter under så påvra förhållanden. Den sagolika blandning av rätter vi fick under en båtresa med kanotfärder inkluderade glömmer jag aldrig. På väg i kanoterna mot båten möttes vi av dofter som kom magarna att knorra högljutt! Och så gott det var!

Rakel sa...

Ja, de är helt otroliga!
När jag tänker på hur jag förbereder hemma bleknar jag. Fast jag är ju inte proffs på mat... men det är de!

Vi har varit med om en liknande tur, där en hel restaurang öppnade sig på en båt på mindre än 2 kvm, typ. Vi har en del att lära! Om vi vill.

Swethaiparadise sa...

De två första bilderna är underbara, det är verkligen kärlek det!

Rakel sa...

Stina:
Visst är det!
Det lyser riktig kärlek om dem!