måndag 11 januari 2010

Ketchupeffekten...

Vi - jag o Stickan - som är vana är resa ensamma upplever att det berikar oss att resa med Marri. Lite mer stimulans, en hjärna till - ja, det berikar.

Nu är vi elva Bodensare på samma ställe. Helt plötsligt är det liv och rörelse i alla hörn och i alla kanter.

Tjejligan ... förutom jag som håller i kameran o Marri som inte badar

Grabbligan, förutom Stickan som håller i kameran

Banjim (vi kallar hnonom BeeO, då vi inte har koll på hans namn) favoriten på stranden.
Ett namn la han på minnet: Marianne! En jättecharmig man från Chang Mai, tvåbarnsfar o make.

Här ser det ut som om jag o PO mäter våra krafter mot varandra! Vilket vi ibland gör, dock inte nu,-)

Högsäsong o fullpackat på stranden
Marri samlar mat, vi är inbjudna till takterassen av Bodensarna nr 3, kanske behöver vi bidra?

Efter stranden blev det en snabbis till Market Village, den enda turen.


Takterassfest! Vi blev bjudna på rödvin! Det är hårdvaluta här, sist vi drack vin var på nyårsdagen. Gott vin o härligt sällskap!





Vi åt hos Run to Eat:s

Å här är bilden på Stickans nya glasögon.

Kvällen avslutade vi med att blogga från balkongen och att lyssna på live-musik från en restaurang 50 m härifrån. De spelar allt från jazz till Lisa Ekdahl.

Härlig dag o kväll!
Nu är vi snart laddade för hemfärd - vi klarar rätt många olika intryck nu;-)

8 kommentarer:

Lotta sa...

Tänk vad fort det gått ändå, hela sex veckor har flugit iväg. Tur att ni är nöjda, har trevligt sällskap och njuter in i de sista. Själv har jag "bara" 20 veckor kvar att längta... :-)

Rakel sa...

Ja Lotta, tiden rinner iväg, fast vi tycker att den gått lugnt o stilla ända tills sist veckan. Så har det alltid varit, oavsett längd på resa!
Vi är supernöjda! Någon dag när vi är hemma ska jag göra en seriös jmf mellan ställena vi varit på. På din begära:-)
Vi behöver smälta lite intryck först.

Såå härligt att ha resan framför er! 20 v går fort, som du vet.

Jag håller tummarna, vi alla håller tummarna, när Bosse opereras. Då sitter vi i luften på väg hem. Förmodligen lika riskabelt. Hoppas jag! Som tror på svensk sjukvård.

Såg i kväll att OnOnCorner är granne med Moon! På "vår" restauranggata. Vi har ätit där o var jättenöjda. Bra, riktigt bra, priser!

Kram

Brita sa...

Härliga bilder. Njut på.
Kramar till er alla tre.

Anonym sa...

Hej
Vad härligt Ni har det. Klänningen var supersnygg precis i min smak, lägg bara till ett varv till och en halsduk så passar den perfekt för vinterväder.
Märith

Rakel sa...

Hej Märith!
Jaaaa, vi har det härligt!

Kanske jag sak lägga till en polo o täckbyxor också? ;-)
Kram

Anonym sa...

Hej hej! Ni ser ut att ha det toppen. Hur är det att vara borta så länge? Lite sugen på en längre tripp nästa gång så därför är jag lite nyfiken. Blir man less eller känns det som om ni skulle kuinna vara ännu längre nästa gång? När åker ni hem? Hur somhelst ha en lycklig resa hem. Kram från karin

Anonym sa...

Vad härligt, trevligt och mysigt ni verkar ha det, underbart!

vet ni, vi har nog tur att få internet fixat tills vi kommer ner, vår förman hjälper oss med det *jippie* jag kommer kunna blogga varje dag!!!!

H O P P A S jag ;-)

/Stina

Rakel sa...

Karin:
Vi brukar ju vara fyra veckor men sex veckor - som nu - gör ingen större skillnad. Less blir vi inte! Men som vanligt kommer hemlängtan när det är några dagar kvar. Nedräkning pågår!

Stina:
Jag håller tummarna för att ni har internet klart när ni kommer ner. Jag ska förstås följa din blogg, då med!

Kramar