tisdag 7 juli 2009

Reningsprocess

Igår kom det en lapp i brevlådan; en insamling av kläder till Polen (hur sant det är struntar jag i, vilket tillfälle att få iväg sådan som är bökigt i vår sopsorterande värld!)

Vi fick ihop fem säckar. Hoppas att de - i Polen - behöver påslakan och badlakan också!

Senast i morgonbitti kl. 08.00 ska säckarna stå (märkta) vid brevlådan.
Door to door. Inga kläder är av den arten att de ska brännas, bara färdiganvända av oss. Lite skor fick jag också ihop. De använder de ju i Polen.
Några glasögonpar skickade jag med, antar att synen är - som här - lite sämre med åldern.
Jag hoppas innerligt att dessa sopsäckar ska glädja många...oss har de redan glädjs - vi är ju kvitt dem!

Lite powerrensning blev det säkert, brukar bli det. Men det vi inte använd på 1 år behöver vi förmodligen inte.
Också en rensning för själen!
Varken jag eller Stickan är några samlare; bra-ha-saker får andra ha! Dock inte vi.
Så klart blir det fel ibland kanske inte borde ha slängt... men det ger aldrig några men.
Rensa i röran är min melodi!
Vi håller på att gå igenom en metamorfos - total förändring från för mycket grejor till nödvändiga saker. Kanske för lite... vem vet?

Nu är det go´natt som gäller.
Go´natt till er alla som orkar följa denna otänkta blogg... som är mest till för mig själv. Min reflektionsdagbok, kan man säga. Ett gift skulle man också kunna säga. Bra för mig? Hur är den för dig?

Å tack för kommentarer!

Nu är det endast 157 dagar kvar till nästa Thailandsresa... Endast!

1 kommentar:

Linus sa...

Hej!
Jag jobbar på norrbottens kuriren och undrar om du akn ringa mig angående door to door, telefon är 0920-262925

Mvh,
Linus