fredag 17 juli 2009

Arbete och återigen arbete


Nytt inne är att diskmaskinen är på plats och kaklet har kommit. Här står de på parad... och lär göra så ett tag. Fönster ska bytas innan kaklet ska sättas upp.

Här vid entrén ska det bli grus

och rabatter med täckväv och bark. En del växter är på plats, fler ska dit. Häcken ska också klippas. Borde varit gjort innan midsommar.


Här är både träd och buskar planterade. Till vänster om stenarna kommer grus och en plats med skiffer för morgonfikat invid väggen. 
Stickan arbetsbyter fortfarande med grannen. Snart är allt klart och Roger är tillgänglig för oss. Samarbete är grejen!

På dagarna jobbar jag bl.a. med våra hemsidor. Idag är det en utmaning att finna det man vill, 1 september är det superlätt. Direktpekning till alla för-, grund- och vår gyskola t.ex. Då blir förskolans (här nedan) adress www.boden.se/junibackensforskola

När jag blir trött på att sitta inne åker jag och fotar våra byggnader. Som här Junibackens förskola.

I augusti kommer alla It-resurspersoner och lägger in de texter och bilder de vill ha på hemsidan. Till dess ska jag ha gjort färdigt alla sidor, vilket inte är några problem.
Dessemellan analyserar jag elevers resultat och följer dem bakåt i tiden. Den stora analysen gör rektor med mina underlag. Intressant!

Malte är knäckt!
Skönt med helg!

3 kommentarer:

Lotta sa...

Vad fint det verkar bli. Är nästan lika spänd som du inför slutresultatet...

Anonym sa...

Vilka arbetsmyror ni är, det blir jätte fint. Vad mysig Malte verkar vara. Hälsn, vi med Husbil

Rakel sa...

Lotta:
Kul att du är engagerad! Jag som lever här "ser" hur slutresultatet ska bli och det blir bra! Det är svårt att fota så man får en helhetsbild, tycker jag.

A&M:
Ja, denna sommar liknar ingen annan. Med en granne född -70 som manar på och är behjälplig finns inga andra alternativ än att gneta på. Fast mest för Stickan.
På veckorna är det 14 timmars arbetsdagar och på helgerna 8 timmar.
Oooops nu pinkade Malte på mattan här i uterummet.
Utryckning!