fredag 3 juli 2009

Födelsedag

Kersti fyllde år. Övermästare i Cevia 109, vår loge.
Då var vi några Rebeckasystrar som passade på att uppvakta. En varm och solig kväll. Kersti hade gjort smörgåstårtor och jordgubbstårta. Vi drack ett jättegott rosévin till att börja med. Vitt vin till skaldjurstårtan passade utmärk i värmen.
Kersti, födelsedagsbarnet

Jag och Turid


Inger och Laila


Kerstin

Ännu en trevlig kväll!

På måndag börjar vi jobba igen. Efter två veckors arbetsläger, inomhus för Stickan och utomhus till största delen för mig. Nu när köket börjar ta ordentlig form blir det en del inomhusjobb för mig också. Inreda skåp och lådor fast jag gissar att jag kommer att flytta runt grejorna en del innan vi växt in i inredningen.

Det känns helt OK att jobba nu. Vi har sex veckor i Thailand att se fram emot, från den 3 dec. till 15 jan. Inte illa!
Så det är med relativt lätta steg vi tar oss till jobbet på måndag.

Ni som har semester: Njuuut!

4 kommentarer:

Anonym sa...

hej och tack jag passar på att ladda batterierna. vi kommer på sommarsupén bägge två så då ses vi
GI

Lotta sa...

Det var värst var ni roar er, det är bra, njut nu! När det börjar närma sig er Thailandsresa kan du höra av dig för mer tips i Huay Yang.

Rakel sa...

GI:
Jag kommer inte på sommarsupén då vår loge har ansvaret för sommarkvällen med ev. norrmän. Sorry!
Kommer ni på någon av de sommarkvällarna? Jag är där alla fyra.

Lotta:
Jo, man måste ju passa på när tillfälle ges!
Detta gäller bara för mig, Stickan är fast i kök och arbetsbyte hos grannen. Det gäller att fördela graserna.
Kul att få fler tips kring Huay Yang! Känns jättekul att åka dit! Vi gillar lagoma utmaningar,,, välordnat, bra faciliteter, nära till strand och restauranger men behöver lite tips för att röra oss runt ikring.
Tips är välkom

Rakel sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.