tisdag 7 juli 2009

Firande

Idag är det 12 år sedan vi förlovade oss! 
Och åtta år sedan Jonas & Mia förlovade sig (Stickans son).
Om en månad och en dag är det 8 år sedan vi gifte oss. Den dag vi gifte oss hade Jonas & Mia varit förlovad i en månad och en dag. Kul att vi hade samma förlovningsdatum. Vårat är mer matematiskt: 97-07-07 deras blev 2001-07-07. 
Däremot väntade de inte i 4 år innan de gifte sig, som vi gjorde. Vill jag minnas... Eller kanske gjorde de det?

Ja, jag säger då det: tiden går fort när man har roligt. 
Eller som jag säger här på bloggen:
Livet är inte bara enkelt  - det är underbart också!


Denna analys kvarstår efter 13 år tillsamman med min underbara man (önskar bara att han inte svor så mycket när han bygger kök eller gör annat med döda ting! Det skulle ju bli såååå kul att bygga ett nytt kök efter alla rivning;-)

6 kommentarer:

Admin sa...

Det är en kär dag idag! Grattis från oss som firar bröllopsdag idag.

Brita sa...

Grattis, grattis! från oss, som firar bröllopsdag den 16 juli.

Rakel sa...

Grattis idag och den 16:e till er bägge! Eller till era män som har er!

Kram

Lotta sa...

Grattis grattis! Själv testade jag gubben i sju år innan vi slog till, utan förlovning dock. Den 25 augusti har vi varit gifta i 20 år...!!! Visst är livet underbart, ibland måste man bara tänka efter...

Anonym sa...

Hej....
Läst hela din blogg och jag ser att du har ditt favorit resemål som jag har också....

Thailand skall dit nu äntligen efter några år....sista gången var jag är i katastrofen o har tyvärr inte haft känslan att återvända men nu är det dags att bege sig dit och bara vara åker den 21 nov och stannar 4 veckor...

kram kram/ Mona-Lisa

Rakel sa...

Lotta:
Bra jobbat! Jo, visst behöver man påminna sig ibland. Men attityden/inställningen, spelar stor roll. Tror jag som har erfarenhet av att det går "åt" många grodor för att finna en grodprins;-)

Mona-Lisa:
Oj, oj, hoppas du fått någon behållning av läsandet. Precis som den heter är den!

Ja, Th är helt underbart! Vi var där okt/nov innan tsunamin och mars efteråt. Barnbarnen var så små då så vi var hemma jularna några år. Tur för oss!
Hemskt med tsunamin, att dessutom vara där måste varit tufft!
Det är sällan vi är på Phuket och den sidan, i julas var vi där men före det var det direkt efteråt.

Du som läst hela bloggen har ju koll på hur vår nästa resrutt ser ut.

Vart ska du?
Härligt att du kommer iväg!

Kram