fredag 3 juli 2009

IKEA

I onsdags tog vi tag i shoppandet. Vi fick 8000 kr i presentkort i köksrabatt. Svägerskan Marianne följde med. 
Vi var taggade!
Först gick jag till informationsdisken och kollade att vår lilla lapp med 8000 kr var OK. Lite osäkerhet var det från den unge mannen  jag pratade med men han tyckte att vi skulle lämna lappen i kassan när vi handlat färdigt.

Döm om min förvåning när det senare visar sig att vi måste ha med följesedeln! För de måste stämpla på den att vi fått vårt presentkort!
I denna datoriserade värld...

Nåväl, det är bara att inrätta sig. 
IKEA igen på torsdag. Nu var det jag och Pellan. 
Powershopping, hela bilen proppfull! Det var inte så enkelt att nyttja presentkortet, vi köpte en del stora grejor på onsdagen när vi hade släpvagn med oss.

Några bilder av inköpen:






På torsdagen var vår ambition att vi skulle åka till våra kära vänner, Olle o ViviAnn, i Totra utanför Gävle.
Dessvärre var vi tvungen att boka bort det då köket och arbetsbyte med grannen krävde mer tid. När min tvillingbror med familj kommer hit är det en stor fördel om vi har huset i ordning och ett kök som fungerar;-)
Vi siktar in oss på en augusti/septemberresa till dem istället.

Inga kommentarer: