lördag 12 december 2009

Lugna dagen

Så här ser våra morgnar ut; nattlinne & korsord. (Jag är medveten om att vi har likadana nattlinnen;-)

Vi åkte in till Ban Phe för att handla.
På vägen såg vi tuppen, hönan och kycklingen som rymt.

Handla var tanken, inte shoppa!
Marri fann inga skor så vi gick till ett vattehål innan mataffären Petra (Peh tra)
På baren fanns en liten goding, eng/thai, dryga året och totalt oblyg.
Tänk att så små barn har full koll på att titta på displayen! Hur ser jag ut?


När vi kom hem med ägg, bacon, yoghurt, mjölk och toapapper och andra nödvändigheter var vi "soltrötta" så vi tillbringade hela eftermiddagen med böcker och korsord på altanen.
Jätteskönt! Framförallt för mina soleksem på ryggen.
Vi har ju 33 dagar kvar.

3 kommentarer:

Lotta sa...

Jag tror inte de rymt. Thailändarna har sina höns i frihet vilket gör att det känns bättre att äta kyckling där än här hemma. Överallt springer tuppar och hönor med kycklingar omrking och sprätter, härligt! Då är de i alla fall lyckliga fram tills dess de nackas....
Visst är det härligt att bara slappa? Bosse och jag solar nästan aldrig. Den sol vi får, får vi på våra morgonpromenader. Efter det sitter vi mest på terrassen och läster och löser korsord. Medans en och annan öl slinker ner. Och vin....och drinkar.... Tur att man börjar jobba efter ett tag. Det gäller att ha mer disciplin när vi flyttar ner för längre stunder....

Swethaiparadise sa...

Vad härligt det låter med 33 kvar - vi har 46 dagar kvar tills vi får komma till vårt fina hus ;o)

Petras är ökänt ;o) fast en mycket bra butik har jag hört - själv har jag inte varit där än.

Måste bara fråga - finns det internet på området där ni bor? Hur är uppkopplingen?

Vi ska skaffa internet till vårt hus när vi kommer ner.

Åh att få sitta som ni gör varje morgon är lyx - fy vad jag längtar!!!!


Kraaaaaaaaaaaaam Stina

Anonym sa...

Vilken supermysig altan ni har. Det ser väldigt avslappnande ut.
Läängtar!! (Även om vi inte bor så fint som ni).
Kramar/Eva PO