lördag 19 december 2009

Huay Yang i dagsljus

Orchid 1
Ytterligare ett fint hus som vi fått hyra.
Morgon på altanen
Delar av området som består av 15 hus byggda 2004.
Vår närmaste granne, på huset baksida.
Här är moppe nödvändigt för att kunna förflytta sig.
Vi åkte till stranden bredvid Lotta & Bosses husområde, Orchid 2.
(Vilket nr är det på huset, Lotta?)
Update: L & B bor på Orchid 6 inte där jag trodde.

Där tog havet oss med storm! Ingen strand så långt ögat kan nå. Är det fullmåne igen?
Förmodligen ger det sig snart.
Vädret var som gjort för att reka i byn.
God lunch åt vi förstås.


En bild på Stickan före

och efter eg. under.
12 minuter och 100 Bth kostade kalaset.
Vi har också bunkrat upp i kylen. Nu klarar vi oss ett tag.

Just nu lyssnar vi på Ring så spelar vi för här har dom svensk radio och tv.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Men så fint det ser ut. Och vilken fin "granne" ni har. Kanon-altaner har ni ju haft på båda ställena ni varit på hittills.
Kul också att du fick en "ny" man. Åtminstone på toppen.
Härlig bild av havet, väldigt vackert ljus.
Roligt att ni kan följa med vad som händer hemma i radio och TV.
Snökramar från Eva o PO

Rakel sa...

Vad ni är snabba! Kul!

Vår närmaste granne är tenor och brölar rätt bra. Trots att det är en hon !?!?
Akapella, dessutom.

Nu är det nära för er!
Ska ni följa med på en båttur med Thai Mai?

En teakbåt som för oss ut till vilda apor och med lite tur (vilket vi hade förra sommaren) får man se en av världens tre populationer av rosa delfiner.

Kolla inlägget från juni eller juli 2008.
Priset minns jag inte, däremot var maten gudomlig och en av besättningarna var uppväxt i Sverige och bidrog med mycket info om livet i Thailand.

Kram

Rakel sa...

Update:

Nu gav jag mig in på ett område jag inte behärskar...
Grannen är nog inte tenor, utan bas -kanske t.o.m. altbas om något heter så (typ Nu går jag ner i min källare... som ni väl minns)

Anonym sa...

Har kollat inlägget från Thai Mai och det såg ju jättehärligt ut. Det är inte alls omöjligt att vi följer med. Men vi som är vita som albinos då, får väl ha heltäckande klädsel och som min man säger; vi får väl kolla priset, vi som inte är kapitalister!!
Ja, vi minns "Nu går jag ner o s v" det var väl Gunnar Wiklund?
Kram Eva (PO hälsar)

Rakel sa...

Ni är underbara!

Ja, vi/ni kollar priset och fuderar...

Kram

Anonym sa...

Då går jag ner i min källare var Pierre Isaksson som sjöng,han drunknade när Estonia förliste.
MVH P-O

Rakel sa...

Oj då!
-Ny info, dock tråkigt även om det enbart är jag som inte vet vem han är (av oss tre).
Jag har mina vita fält t.ex. musik och idrott... resten är solklart! (sa hon ödmjukt:-)

Den "nya infon" kan vara ny för att vi numera har teflonminnen och missade att Googla...

lundma sa...

Hejsa svejsan på er. Snart är det lov och man har tid för att sitta i datorn bla, och kolla in härliga bilder och bra kommentarer från er. Efter en resturang vecka på Brönja så längtar man ännu mer att resa i väg och njuta av den goda maten dit vi kommer. Nu är det bara 2 veckor kvar, vi hinner vila upp oss innan vi åker. Det är första gången som jag och Anette reser som det inte är pluggande.... SKÖNT!
Jag tror det blir semester....kanske?

Kram från oss och vi ses väl snart.

Lotta sa...

Kul att ni blev nöjde med klippningen. Jim som frisörskan heter är utbildad i Bangkok och bodde även där i tolv år som gift. Efter skilsmässan flyttade hon tillbaka till Huay Yang. Dotter som står med ryggen till hjälper till medan sonen går i skolan. Vi bor på Orchid 6, hus L2. Det är ett litet, litet hus med ett mangoträd framtill på tomten och lite palmer.

Rakel sa...

Lundma:
Härligt med en semester-semester!
Vi ses!
Kram

Lotta:
Du har verkligen råkoll! Det var jättekul att få en utökad bild av Jim!
Stickan är jättenöjd och vi med.