lördag 26 december 2009

Annandagen

Morgonen startade som vanligt; kaffe, ljudbok och temperaturkoll (31 gr 06.30) därefter frukost.

Ny strand idag, vid Nong Pu (som är restaurangen på stranden).
Vi var här och åt förra lördagen fast då var det högvatten så det gick inte ens att gå ner på stranden. Idag såg det annorlunda ut.
Nästan ensamma var vi, kanske 10-15 personer till förutom vi.


Smörja, smörja



Efter sol och bad och en liten lur i skuggan åt vi sen lunch/tidig middag.

I väntat på mat blickar vi ut över havet.



Spagetti med kyckling till Stickan och Marri och friterad kyckling till mig.

På väg till moppen såg vi två kullar med valpar, i varierande storlek.
Detta är en av flickorna på vårt område, hon drömmer om att starta ett hundpensionat i Thailand. Härligt med drömmar! De kan slå in!
ännu en valp

På väg till affären

Affären som har ALLT (nästan)



Nu återstår bara ljudbok och korsord. Jätteskönt med en hemmakväll och att slippa gå ut och äta, blir det kris har vi kylen full med frukostmat.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh jag längtar massor! Kram Stina

Rakel sa...

Det förstår jag! Men snart, snart kommer ni till ert EGNA hus!
De du!

Kram

Lotta sa...

Åh, jag ser att du fått med min favorit som jag kallar Lill-Fia på bild (första fotot). Hon och några hundar till brukar följa med på vår morgonpromenad på stranden. Många pussar blir det, har inte fått någon sjukdom än turligt nog....

Anonym sa...

Tack för de härliga strandbilderna du förser oss med. Ser så ljuvligt ut med sand sol och hav. Det är en kontrast till vad vi har hemma idag. MYCKET snö och MYCKET kallt just nu -23. Idag - två veckor kvar./Kramar från Buddbyn

Anonym sa...

God fortsättning/Kramar från Sjulsmarkarna som inte ännu hittat en resa, vi ligger lågt till efter nyåret. Hälsa från oss/Karin