fredag 12 juni 2009

Vilken härlig dag!

Jag tog ledigt för att vara med två av mina barnbarn, Fanny och Felicia.

Morgonen började med Fannys examen på Mimers Brunn i Vittjärv.
Strålande sol och varmt!
En riktig examensdag!
Rektor Tina inledde. Hon spelade keyboard (? eller något likande) till alla sånger barnen framförde. Vilken resurs!
Alla 51 barn sjöng tillsammans vid de flesta av låtarna. De sjöng låtar som hängde ihop med deras temaarbete Columbus, förutom de traditionella låtarna. Jättebra, och barnen var engagerande.
På Mimers arbetar man efter Bifrost filosofi. 
Här har jag klippt rejält. Längst till höger står Fanny, mitt barnbarn. Längst till vänster står Thomas bonusbarn Nathalie - Stickans sons. Vi är verkligen en pyttipannafamilj!
Bägge tjejerna kunde alla texter och sjöng ut.
Föräldrarådet hade fixat fika. Inte vilket fika som helst utan ett maxat fika. Hur mycket bröd som helst och hur många sorter som helst!
Därefter åkte vi till flera trädgårdsbutiker, fann lite ditt och datt. Bland annat kryddväxter.
Vi åt på Max och styrde sedan kosan till Teknikens hus i Luleå.  Någon restaurangmat blev det inte... när vi handlat på Coop, granne med Max, var hungern för stor. 
Det blev hamburgare... 
Jag tar alltid någon jag inte ätit, de få gånger jag äter på Max (vilken - i min smak är den bästa hamburgerrestaurangen). Nu tog jag en med chilisås och jalapenjo. Jättegod! 
Tjejerna tog Maxbox, med gult hopprep.

Teknikens hus var helläckert! 
Jag har varit där förr men inte med F&F.
De var så reciptiva, ville veta så mycket så jag drogs med!

Felicia

Fanny

Jag hade också en jätterolig dag! 
Eftersom kameran var min blev det ingen bild på mig;-)

Helt klart så kan bägge tjejrna jobba på SSAB (fast så heter det ju inte nu... Inexa kanske... jag är inte uppdaterad!) med malmförädling. Det har de diplom på!

En kvalitetsdag!

1 kommentar:

Ingrid sa...

Tack för tipset om äppeltärdet, ska genast kollas upp.

~Livet i byn