onsdag 24 juni 2009

Dag 3

Alla skåp är på plats. Lådor, skafferidörr, induktionsspisen och passbitar fattas. Förutom kakel och byte av fönstren.
Nu syns det hur det kommer att se ut. Tänk bort den blå skyddsfolien, lägg till lådor och passbitar och svart kakel så ser du helhetsbilden.
Än så länge verkar allt vi beställt vara med. Det är bara den förhatliga bänkskåpskarusellen som saknas tror jag.
Jo, vi fick en låda för mycket. En med röd klädsel till Klippansoffa. Vilket vi inte beställt.
Den får vi ta tillbaka till veckan då vi ska dit och göra vårt stora inköp. Lådinsatser, pallar, porslin etc.


Jag är inte helt klar med vinkelrabattten. Strandirisen ska bort och Aronior ska planteras.
I andra halvan av rabatten ska lite mer bark läggas på, sen är den färdig. Och jag med:-) Men det ger sig med en natts vila.
Jag tycks ha vilat från den här rabatten i flera säsonger; 7 säckar ogräs...
Därefter väntar häckarna och några fler buskar som ska renrensas och få bark på sig.

Idag har vi fått mycket hjälp. 
Jonas, Stickans son, var här hela f.m. med Stickan och Roger, grannen, kom hit efter jobbet. Jag fick hjälp av grannen Maud, och hennes syskonbarn m. kusin. Barnen, ca 12 år, skar runt buskar och rensade bort allt gräs där. Ett jättejobb! Där fattas bara bark.
Fem mindre buskar att jobba med och flera timmars jobb i rabatten befriades jag ifrån. Det ger energi!

Inga kommentarer: