fredag 26 juni 2009

Sommarhetta

Idag kom Berit och Jan-Olof hit. Hips vips så försvann all vår frigolit i deras van; Stickan o JO åkte på tippen. Jag och Berit fikade.
På e.m. lastade Gunnar & Maud och vi, på deras släp, alla våra säckar med ogräs... Stickan o Gunnar for med dem.
Helt otroligt att 12 säckar försvinner till tippen trots att vi varken har släpvagn eller dragkrok!
Tack till er alla!

En stund på em. tog vi paus och fikade hos Jan-Olof o Be
rit. Det var flera år sedan jag var där. Kul att se allt de gjort i och utanför huset!

Vid femtiden fick vi barnbarn på besök och övernattning. Här sover nu Felix och Celina gott.



Det är häftigt att ha så många barnbarn (åtta) och ändå inte vara överhopad av barnvaktsjobb. Ett tecken på att vi har självgående barn? Tror jag. 

På trädgårdsfronten har följande hänt:
  • alla säckar och alla kvistar är bortkörda
  • fyra buskar/träd är rundskurna
  • ena häcken är rensad
  • min rygg är full med soleksem (bubblor som kliar)
  • gräsmattan är klippt
  • allt är vattnat

På Stickans front har följande hänt:
  • Roger o Tanyas källare är spacklad och slipad, nästa steg är vävsättning (nästa steg i arbetsbytet)
  • letning efter ett gångjärn har tagit lååång tid
  • många resor till soptippen
  • tänkt i köket... 
Imorgon fortsätter vi...
Skyddsplasten tog vi bort igår. Vitt och högblankt - riktigt fint! Kyl och frys (*2) ska ha samma fronter. I hålet ska ett utdragsbart skafferi in.

Ja-just-det: jag har namnsdag idag. Fler har grattat mig idag än på mina senaste födelsedagar. Ett tecken på att människor läser dagstidningar, tror jag.
I våra lokaltidningar är det ett namnsdagskryss varje dag. Kan vara så att de som löser korsord har grattat.
Hur som - kul är det iallafall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har ni hittat "järnet"?
/Jonas

Anonym sa...

Jaså minsann ni känner också Berit och Jan-Olov!!! Ha det gott/Karin