tisdag 9 juni 2009

Elementet är borta!

Nu är elementet borta!
Sååå svårt det är att få tag på en rörmokare. Nu ska "graven" torka ett dygn sedan är det möjligt att lägga golvet. Härligt!
Jag målar.
T.ex. mammas skrin, kanske använde hon det till sygrejor. Jag minns inte. Jag ska antingen ha det till just sygrejor eller till toarullar på lilla toaletten. Det ryms fem toarullar och då slipper jag göra inredning för trådrullar etc. 
Ja, få se vad det blir.
Jag hoppas att jag - om det blir för toan - kan skriva "Toarullar" riktigt snyggt. Jag har förlaga men är inte så säker på hur man gör.
Hur gör ni? Alla ni som är suveräna på detta?
Lite sprucket och använt... nu limmas det.

Sen målar jag det vitt.
Blir det syskrin ska jag få ihop någon inredning så det blir lite ordning på rullar o band.
Idag har jag sygrejor i en lådinredning. I ett skåp som nu är borta.
Ja, få se vad det blir?
Jag målar också ramar. Detta är en av tre i min änglaserie. Garanterat oäkta!
Men söta tycker jag.

Dottern är nu barnvakt hos Jessica G. NU är de på förlossningen. Fjärde gången. Se tidigare inlägg.
Det ska bli jättekul att se om det blir en pojke som ultraljudet signalerar.
Lycka till Jessica o Magnus!

Har jag sagt att jag är gift med en målare? Som på fritiden konverterar till snickare, kock, städare och you name it!
Vilken tur jag har!

1 kommentar:

Lotta sa...

Vad du pysslar! Känner mig helt föslöad här i värmen. Måste nog skärpa till mig ordentligt när jag återvänder till gamla Svedala!