måndag 9 februari 2009

Summering av långhelgen

En summering av en alltigenom trevlig helg kommer här. Inte i kronologisk ordning och inte heller heltäckande.
När min dator inte är med blir kameran liggande oftare.
Håll till godo!

Snö och is och blåsigt på torsdagen.

Det var jättekul att träffa min brorsdotter Annas familj.
Li, Anna och Per. Dessutom bjöds vi på en helt fantastisk lax!
När vi åkte från Anna´s var det 12-15 cm barnsnö på marken (eg. kramsnö).
Dessvärre hade den smält bort under natten, snarare regnat bort.
Trist för barnen!

En dag var vi på IKEA... titta, titta, fundera... Nu har vi kökskatalog och kan spåna.
Och "bygga" på datorn.

Ena väggen, hos oss, vill jag ska bestå av högskåp med frostat glas. Kanske kan det se ut så här bakom luckorna? Tänk högskåp

Visst är den snygg? Dessvärre för stor för oss.

Bröd innan entrecoté. Någonstans på Hantverkargatan.
Stickan valde grillbiff och var nöjd med den.
(Kameran är verkligen sk*t! Eller fotografen?)

Astrid o Henry var på samma seminarier som vi. Eller var det vi som var på samma ställe som dem?
Så här nöjda är de efter maten. Majskyckling åt vi, gott som alltid, Astrid och Henry åt lax.


Ristorante Paganini på Västerlånggatan i Gamla stan.

Helt suverän pepparstek! Och så vackert upplagt! Faktiskt den bästa jag någonsin ätit. Å jag har tränat mycket genom åren!

En mysig grändbild från Gamla stan.

Helt plötsligt såg vi gröna gräsmattor.
Blåsigt och kallt var det ändå, jag trodde att vi tillhörde den tåliga sorten, men icke. Folk vi mötte gick med öppna jackor och barhänta. Inte vi, inte!

Lite hockey såg vi också. På puben fanns tre finlandssupportrar så ganska snart gick vi där ifrån. Som du vet vann Sverige! 

Idag sken solen, den t.o.m. värmde. Hopp om vår!


När vi kom till Kallax såg vi att det dröjer... med vår, alltså

1 kommentar:

Admin sa...

Trodde jag skulle få hemlängtan när jag såg bilder från Sthlm. Men näää - burr, så kallt det ser ut!