onsdag 18 februari 2009

Nya planer

Efter velande hit och dit har vi kommit fram till att vi inte renoverar köket. Det får duga ett tag till.

Det blir Thailand igen. 
Svårt att bryta en härlig vana!
Vi åker med Marianne, svägerskan. Varför inte upprepa en succé?
Marianne berikade vår tillvaro.
Ska bli jättekul!
Ingen rutt är klar men några önskemåsten finns.

Nu tänker vi oss en resa med visum. Typ 3 dec. - 13 jan.

Fast först måste vi kolla med de som bestämmer - våra chefer.

Men tudelat är resmålet. Min äldsta bror bor i Cartagena, Columbia. 
Han Skypade i kväll. 
För första gången. 
Tidigare har det varit via mail och någon gång via internettelefoni under alla år han bott där. Sist vi träffades fysiskt var nog oktober 2004.
Nu fick jag se yngsta sonen, Mateo, och hans fru Dina live. Jättekul!

Han tyckte att vi skulle komma dit. Kan ni åka till Thailand kan ni åka hit! 
Ja, visst är det så. 
Enda haken är att vi då skulle vistas på havet, i hans segelbåt, under en längre tid. Vilket varken Stickan eller jag är imponerade av. Däremot är jag övertygad om att San Blas-arkipelagen är vacker.
Kolla här: 
http://sanblassailing.com/San%20Blassailing/dacapo.html 

3 kommentarer:

Admin sa...

Klart ni ska till Thailand - oavsett hur vackert det är någon annanstans så är Thailand Thailand! Kram!

Rakel sa...

Ja, så är det.
Är man Thailandsfrälst så är man!

Kram från oss bägge!

Unknown sa...

Låter ju underbart...och allt handlar om prioriteringar...

jag försöker få sambon att redan nu tänka på en resa nästa år kring jan-feb....jag fyller jämt då och närmar mig kärringastrecket ;o)