onsdag 18 februari 2009

Knähund

Vi är hundvakt när äldsta sonen med familj är i Hua Hin. http://resa.racingfoto.se 
Update: Deras dator fungerar som den vill, berättade Petter idag så bloggandet ligger i träda. Tillfälligt, hoppas jag! De har det jättebra, vilket ju är lätt  att ha i Thailand.

Lilla Ella (läs stora) är en knähund. En trevlig knähund.

En myshund är egentligen det rätta namnet.
Hon sitter /ligger gärna i famnen och gillar att kramas.
Hon har ingen storleksuppfattning, tror att hon är en liten hund som ryms i knät. Vilket hon gör... hoprullad som en rullad.
Hon är verkligen lättsam. 
Älskar sin korg och ställer inga större krav på oss. 
Hon är nöjd med några promenader om dagen och en måltid per dag. Kanske helst blandad med matrester?
Vi uppfyller alla krav;-)
Hon är en väluppfostrad munsterlender. 
Fann inga tyska u/y...

Dessutom är hon norrlänning. Tror jag.
Hon reagerade inte på -27 i morse! Men det gjorde jag - som inte är norrlänning. Tufft att vara hundägare när det är - 20 och neråt, tycker jag.

5 kommentarer:

Admin sa...

Vilken fin hund! Samma inställning till livet som vår Mike verkar det. Gosa är bäst!

Anonym sa...

Vicken gosig vovve, vi ha!

Rakel sa...

Ja, hpn är jättefin! Å mysig.
Och en riktig människovän, dock inte lika vänlig mot andra hundar.

Anonym sa...

Nästan lika fin som Vera, men bara nästan! Hälsningar från en uppsagd Karin

Rakel sa...

Karin:
Jasså, du har fått ditt efterlängtade (???) uppsägningsbesked. Trist att det inte finns elever så det räcker...
Vera är urmysig OCH en knähund.
Ella är urmysig men INGEN äkta knähund. Fast vårt ansvar just nu så jag röstar på Ella.
Får jag äran någon fler gång att hundvakta Vera så håller jag på henne då;-)

Kram