lördag 13 september 2008

Svampdag


Förmiddagen var vi hos Felicia o Fanny, barnbarn, som säljer jultidningar. 
Köpte naturligtvis av dem bägge, så lika det är möjligt.
(Förra veckan kom grannen, Anton 7 år, i samma ärende. Jag köpte en kokbok från honom. 
Det gäller att fördela graserna! )

Sen blev det matlagning till kommande vecka. 
Pengasiusfiléer i tre olika varianter och kyckling - som vanligt - i nya kläder. 
14 portioner varav vi åt två i kväll. Kul!

Petter, äldste sonen, kommer hit med ytterligare en frys i morgon. 
Den ska jag bara använda till lunchlådor. Lyx!

Hela dagen strålade solen. När matlagningen var klar åkte jag till svampskogen. 
Med ännu en frys i sikte... 
Stickan jobbade hemma med planket runt komposterna. Det blir superbra!

Soppar av alla slag fann jag. 16 påsar med 2 dl förvälld svamp i varje blev resultatet. 
Härligt! 
Jag tror det bor en hamster i mig. 

Med mina nya pannor, iCook från Amway, är det en enkel sak att ta hand 
om en stor papperskasse med svamp.
   
Bild från iCook.

Helt fantastiska produkter, vill jag säga!

Barnbarnen, F & F, ska gå på Mamma Mia i kväll. Det blir kul att höra vad de tycker. 
Felicia lyssnade i mina hörlurar från iPhonen på MammaMia musik, hon gillade den. Kul !
Det är med spänning jag väntar på vad flickorna tycker.

Inga kommentarer: