söndag 28 september 2008

Sen sist...

har dagarna varit fyllda av intressanta upplevelser.

I onsdags - 24 sept - åkte jag till Umeå för att vara med om en kongress 
som heter Rektor till Rektor. Där föreläser alla  "nya" rektorer"  om sina 
fördjupningsarbeten. För att gå den statliga befattningsutbildningen har 
man arbetat som rektor i flera år. Jag gick den 2001-2004.

Många fördjupningsarbeten var oerhört intressanta. Dock fotograferade jag 
inte men en höstbild från Umeå blev det. Av en tillfällighet är det en skola i
bakgrunden. Vilken vet jag inte, vägen från Universitetet till hotellet går förbi
denna skola.
Höstfärgerna är otroligt vackra, tycker jag.


På torsdagkväll uppträdde rektorerna:


... å allt är ju inte alltid genomseriöst. Dessa män har inte dansat balett 
allt för länge, vill jag säga. Kul var det iallafall!
Arrangemanget var mycket bra liksom maten. Efter det gick vi på en pub.
Vad mer kan man begära?

Efter konferensen åkte jag till Stockholm med tåg för att gå på Amway Expo
 där bl.a. Eddie Funckhouser visade sina produkter (makeupartisten från 
New York som sminkar "alla" på catwalken - hans kollektioner kan du bara
 köpa via en oberoende företagare som har tillgång till Amways produkter. 
Hur exlusivt som helst!)
En utbildningsdag! Jätteintressant!

Nu - söndag- är jag åter hemma.

Så kan det vara när man bor norr om Stockholm.  Tåget kvällen fredag 
- framme lördag - utbilda sig på lördag - komma hem på söndag förmiddag. 
Inte illa! 
Det hade kunnat vara värre!

Typ!

Inga kommentarer: