onsdag 14 december 2011

Saknar Internet

Det är smått stressande att inte ha eget Internet. Nu sitter jag hos min bror vilket är lite bökigt. Vi måste fixa en egen uppkoppling!

Härom dagen var vi till IKEA. Hör och häpna!
En bilresa på tre timmar då chauffören inte hittade...
Det jag for dit för att handla fanns inte - typiskt.

Trots powershopping höll Andrea humöret uppe hela tiden.
Ett fantastiskt barn!

Dagarna pinnar på, varje dag blir det något fixat.
Idag har miss Pum gjort färdigt halvcirkeln.
Superfint!

I morgon blir det lite mer trädgårdsfix.
I går var vi ner till nattmarknaden och åt hos Moon&Platoo. Första turen dit för denna gång.
Lite fler turister börjar komma inför julfirandet, men på sta´n är det fortfarande lugnt.

Förutom att vara hemma tvingar vi oss till massören då och då:) Det är ungefär vad som händer här.

Jag har hyrt en moppe så nu ska vi utforska omgivningarna.

Förhoppningsvis har jag snart Internet så det blir någon ordning på det här bloggandet;)

Uppdatering:
Nu har vi internet - 3G - på paddan, bra! Mindre bra är att det inte går att ladda upp bilder till bloggen från paddan. Ja, man kan inte få allt, alltid:)

7 kommentarer:

Elisabeth sa...

Hej Rakel.
Jag måste ju få säga att ni har verkligen fått det fint och mysigt där nere i erat "andra" hem.
Man kan inte annat än bli glad när man ser att ni har någonting att se fram emot den dagen ni går i pension :-), sol och värme.
Ha en fortsatt underbar semester och god jul och ett riktigt gott nytt år till er. // Elisabeth

Elisabeth sa...

Hej!
Åh vad härligt allt verkar! Önskar dig en riktigt god jul och en skön ledighet!
Elisabeth Å

Anonym sa...

Så härligt det ser ut...och vilken fantastiskt vacker plantering. Måste ju vara roligt att tänka "i och på" andra växter än vi har hemma.

Hur känns det med ett eget hem, jämfört med hotellrum? (I Thailand förståss).

Har ni varit till stranden ngt? Eller har ni fullt upp med plantering och annat fixande? Hur som helst så gissar vi att ni njuter i fulla muggar. (Hur är det med hostan förresten?)

Ha det gott och njut. Snart, snart får vi se ert paradis.
Slaskiga (+2) hälsningar från ett blött Buddbyn. Kramar

Lotta sa...

Visst är det härligt att ha något eget att pyssla med i ställer för hyrt eller hotellrum? Hoppas att du och Stickan är riktigt nöjda!

Rakel sa...

Ja, här är underbart! Det är en annorlunda känsla med ett eget hus!
Nu har vi 3G internet men enbart på iPaden - som inte går att få in bilder på bloggen:(
Så bloggande med bilder får fortsättningsvis ske hos min bror.

Maria sa...

Ser helt underbart ut. Hoppas ni myser och har det bra. Här hemma har det varit +4 idag, och nu spöregnar det. Ha det så mysit, hälsa Stickan

Rakel sa...

Ja Maria, jag hälsar! Men från vilken Maria måste jag fråga...