måndag 26 december 2011

Mer shopping till huset

Äntligen kom vi oss iväg till möbelaffären, denna ligger på Soi 114, ca 8 km söder om Hua Hin.
Billigast hittills.
Vi var främst ute efter ett till nattygsbord och ett skoställ.
Å så fann vi ett litet köksbord som passar perfekt! Fjärde stolen har vi ställt i gästrummet.
Detta för 4500 Bth. Gruppen består eg. bara av två stolar och kostar då 2500 Bth (ca 550kr)
Ett till nattygsbord. När jag köpte det ena visste jag inte om det skulle rymmas ett på var sida av sängen, men det gjorde det.
Läslampor är också på plats.

Ett litet och praktiskt skoställ fanns också på samma affär. Så bra!

Efter möbelshoppingen åkte vi på Market Village. Här är det service, vill jag säga. Såväl barnvagnar som rullstolar finns att låna.

Vår shopping bestod av lakan (vilket är en utmaning i sig) och andra dagligvaror.

Senaste tiden har det varit både svalt och mycket blåsigt. Jag läste på nätet att det varit upp mot 4 m höga vågor kring Takiab. Vinden kommer från Kina och beräknas mojna till onsdag. Här uppe i bergen märktes det inte lika mycket.

I morse (05.30) var det 21 grader, ovanligt kallt! Nu - fyra timmar senare - har solen värmt upp och vinden är måttlig. Ungefär som den brukar vara här.
Jag gissar att vintervädret återvänder.

Nu kom min bror på besök. Vi hörs!


3 kommentarer:

Lotta sa...

Här blåser också attan och åtta till 10 grader varmt! Fullständigt tokigt! Jag förstår precis hur du känner det vad gäller lakansköp, vi får ta en lång och ingående diskussion om detta när vi träffas... :-)

Anonym sa...

Fina möbleer ni hittat (PO påstår att det är bara kvinnor som hittar, alla andra får köpa!!)

Håller med, förträfflig service på Market Village.

Här sitter jag och tittar ut på stormen som nu mojnat lite, men drivit har det. -0.8 grader. Så även om ni har blåsigt och svalt har ni varmare än här.
Skönt att det verkar vända till det bättre.

Längtar! Kram på Er!!

Rakel sa...

Nu har värmen sakta men "säkert" ✊ återvänt.
Ja, Lotta, vilken djungel😡

Eva: det är väl som när män fiskar? Kommer tomhänta hem lika ofta som med fångst... fönstershopping/fönsterfiske... Å precis som fiskarn väljer var de ska hamna väljer varor vilken kvinna de ska bo med. Som med katter😄 Typ!
Lite långsökt...

Hör på radion att Dagmar inte är aktuell idag. Nu ska namnet börja på E, Elin, Elon etc föreslås. OM det inte skulle vara ett namn borde ELÄNDE vara bra😄

Kram