söndag 19 december 2010

Se´n sist


... har jag fortsatt att fylla år! I över en månad, sista (?) uppvaktningen var igår.

I stället för bilder på alla nära och kära får Malte posera:)


Nä, jag lägger in några bilder på den största överraskningsuppvaktningen.
Våra f.d. stuggrannar, Birgitta&Bosse, Kristina&Valle "tog mig på sängen". Stickan var förstås vidtalad.
Fredagskväll vid 19-tiden, satt med Felix 11 år och pratade deckarskrivande (han skrev, jag pratade). Strax dusch och myskläder. DÅ ringer det på dörren.
Hur roligt som helst!
De hade med sig ALLT!
Så det blev en jättetrevlig kväll, bättre än myskläder på i soffan;)
Tyvärr hamnade Birgitta utanför bild då fotografen Felix blev lite överraskad. Han med!

Vad mer har hänt?
Massor förstås! 15 dagar sedan jag bloggade...

Jag jobbar nu halvtid som "pedagogisk förlängd arm till rektorn" på min gamla skola. Jättekul!
Bara det roliga i rektorsjobbet utan myndighetsansvaret. Vad mer kan man önska?
Det ska jag hålla på med till sista mars. Den andra halvtiden är mitt vanliga utvecklingsledarjobb. Också kul!

December har varit kall, snörik och innehållsrik, so far.

I fredags åt jag min första julmat. På Norrigården. Ett helt fantastiskt julbord!
Dessvärre kan man ju bara bli mätt så många rätter hoppade jag över. Jag koncentrerade mig på fisksidan och viltsidan plus en skiva skinka.

Nu är det julmat som gäller hemma hos oss. Efter mathandlandet i en halvtom bekant affär ska vi starta med tillverkning av sillarna; citronsill, currysill, inlagd sill och Stickans bästa sill (5-minutersill, gräslök/dill/persilja/vitlök/lite lök, cremé fraiche och majonnäs).
Det blir nog på måndag.
Sen pinnar det på...

Julklapparna har iaf varit klara sen november. Ingen julstress här!

Ja, å så ritar vi vårt kommande hus i Hua Hin. Många ritningar blir det... å kul är det!

God Jul!

6 kommentarer:

Maria sa...

Ja det är tur att det är länge tills man fyller det årtalet, med tanke på hur länge det ska firas:D

Rakel sa...

:) fast jag rekommenderar 60!
Man vänjer sig vid firande;)

Lotta sa...

Va gosig han ser ut Malte! Ritar och ritar, haja att vi är nyfikna!!! När får man se??

Rakel sa...

Lotta:
Ja, han är gosig. Han fick sitt första julkort idag från "fosterhemskatterna!. Kul!

Så fort vi vet får ni veta... det är inte lätt att bestämma sig för hur ett hus i värmen ska se ut! Var får man mest skugga? Konstiga funderingar:) Här är det ju precis tvärtom.
Gissar att vi är klara till våren.
Kram

Lotta sa...

Ett litet tips: Om ni kan vända och vrida på huset så försök att få terrassen åt skuggsidan. Ser hur de i våra områden som har sin terrass rätt i solen försöker skydda sig med pinnsjalusier mm. Vi var lyckligt lottade att det blev ett hus där vi nästan aldrig får in någon sol att tala om.

Rakel sa...

Ja, vi vrider o vänder... både på läge, modeller och områden.

God Jul!