torsdag 23 december 2010

Fyllt år, fyllt år och återigen fyllt år

Nu börjar jag och Stickan att gå omlott i födelsedagshänseende!
December är mittemellan våra 60-årsdagar, vilket ViviAnn och Olle noterat.
Från Totra (Gävle) hade de transporterat denna specialtillverkade kristallkrona, gjord till vårt uterum.


Just nu är det lite för kallt för att hänga upp den där, därför får den förgylla vardagsrummet till dess att vi börjar om med uterumslivet.

Mina barn med resp. och barnbarnen kom med den försenade presenten.
Å vilken present!

Alla fyra poserar på en canvasduk. Superfin!
De är en rikedom i sig!


Sonens svärmor lyste upp mörkret med en vit Amaryllis. Nu är den placerad på soffbordet.


Ytterligare en julgrupp står på matbordet. Den vaktar Malte.
Den är från mina logesystrar.

En annan grupp återhämtar sig från första blomningen, nu med sprängfyllda knoppar.
I kuvert finns presentkort, spa-behandlingar och kulturupplevelser.

Helt fantastiskt! Tror jag tar en repris till våren;)
Tusen tack!

2 kommentarer:

Admin sa...

Grattis, Grattis och återigen Grattis! Och God jul när jag ändå är i farten!

Rakel sa...

Tack, tack!
God Jul till er också! Å Gott Nytt År när jag nu är i farten!
Kramar