onsdag 1 oktober 2008

Nyinvigningen ...




av restaurang Viljan var i kväll.
Restaurang Viljan tillhör Hotell- och restaurangprogrammet. Det gamla köket var uttjänat 
och nu har det byggts ett nytt och dessutom har det gamla köket restaurerats.
Jättefint!
Det är fantastiskt att politikerna haft Viljan att prioriterat denna investering! 
Förutom att skolan fått ett ändamålsenligt och modernt kök kan man ta emot fler elever på 
detta attraktiva program.
Och Björknäsgymnasiet blir ännu attraktivare för fyrkantens ungdomar.
Vilket är bra för hela Boden.


Estetiska programmets elever spelar och sjunger.
Både nedanstående elever och många fler.


Vår landshövding, Per-Ola Eriksson klipper bandet efter det att han hållit
ett engagerande tal.

Jag hade trevligt sällskap vid bordet; kommunalrådet
Olle Lindström och landshövdingen Per-Ola Eriksson.
På min andra sida satt konsulten Leif. 

Mittemot mig satt Eva-Britt och Lena.

Vid vårat bord satt delar av den politiska ledningen och
flera av skolans chefer.



Främst sitter Kathrun, rektor för detta program. En stolt rektor - med all rätt!


Förrätten bestod av Karl-Johansvampsoppa, VBostflarn
och bruchetta med parmaskinka. Otroligt gott!


Efter förrätten blev jag så ätupptagen att jag glömde att fotografera.
Hjortstek (eller var det hjortinnerfil?), majrova, liten morot, endive och
en potatis som såg ut som en puck. Till det någon sorts röra med lingon och
något jag inte kommer på samt en smakrik sky. Mycket mat, god mat.

Efter det var det kaffe och en tryffel.

Gissningsvis kommer min natt att innehålla magdrömmar, men det är det värt!


Inga kommentarer: