onsdag 15 oktober 2008

Buddha och andra internationella bilder



 

Inspirerad av kvällens Room Service flyttade vi vår Buddhabild, i olja,  till sovrummet.
Som gjord för att placeras här!


Här sitter konstnären, Meauws sambo, de bor i byn (norr om Hua Hin) där min tvillingbror har sitt hus. 
Tyvärr vet jag inte vad sambon heter. För några 100 Bath köpte vi denna Buddhamålning i juni. 
Nu känns det som om den har hittat hem.

Nu fattas bara heltäckningsmattan, beställd och på väg.


  
Nästa internationella broders inslag i vårt hem är denna fantastiska skapelse av indianer 
i San Blas arkepelagen, eller där omkring. Eftersom jag inte varit till Cartagena, San Blas 
eller Panama city (som jag förstår hänger ihop vattenmässigt) vet jag inte exakt. 
Men vacker är den!
Och pryder vårt arbetsrum. 
Kanske borde vi finna en mer central plats?


En relativt central plats - i hallen - har denna väggbonad. Gjord av en rektor från Australien 
som var på besök hos oss på Brönjaskolan för några år sedan (2003).

Några lärare hade varit där och denna rektor, Jean Haese, med make kom och besökte min dåvarande skola. 
Med sig hade hon denna. 
Till mig! 
Som inte träffat henne förut. 
Men så är det i andra länder, man uppmärksammar rektorn, hade det varit i Sverige hade Gudrun 
- den lärare som både varit där och som fick dem att  komma hit - fått denna. 
(Kanske fick hon en egen? Hoppas jag).

Nu var det inte svenskar som kom på Sverigebesök och jag glädjs åt denna fantastiska skapelse! 
Titta vilket jobb hon lagt ner på den!

En längtan till Australien skapar den...
   




Inga kommentarer: