söndag 11 september 2011

Äntligen här!

Lisa o Macke

Nu är vi i vårt område, Baan Thai Village 2, med Macke och Lisa. Härligt!
Då vi alla fyra sovit som krattor på planet blev det mycket dvala idag.
Vi har inte lämnat byn alls, varken för lunch eller middag. Lite pyssel med packning och en stund vid poolen var allt vad dagen erbjöd. Eller vad vi tog för oss!

Ja, jag har ju inte kommenterat vädret. Ca 30 grader, molnigt, regnfylld luft, lite regn då och då. M.a.o. regnperiod.
Ändå hettar mitt ansikte efter 2 h i solstolen och bra grundbränna. Fast smörja sig är - just nu - överkurs:)
När vi gick och handlade kunde vi ju inte låta bli att titta till vårt lilla hus.
Ett och annat har hänt, tex. är klinker lagda och huset målat ett varv.


Gör om och gör rätt - ska jag säga till byggherren. Här har vi tänkt få in ett kök...med kyl. Inte enkelt med ett så stort och - framför allt - lågt fönster i det lilla utrymmet. Där måste det till lite mer tegel o puts!



Till höger vardagsrumsdelen och köksdelen i vinkel.

Jättesnyggt golv, tycker vi. Trots att vi inte valt själva:)


Detta är altangolvet. Också snygg - inte eget val här heller.



Till sist den lilla halvrunda trappan. Eget val. Bra val!

Nu är vi helt slut fast klockan bara just har passerat 21. I morgon är vi nog i fas med tiden.
En av dagens middagar. Gott som alltid! Så även våra luncher idag.
Hur fel kan det bli, undrar jag som aldrig varit missnöjd med det Thailändska köket.
Visst, lite fel kan jag ju ha valt så det blivit för starkt, när jag utmanat mig på nya rätter - men så är det när man utmanar sig.

Go´natt!.
å

5 kommentarer:

Maria sa...

Såg ju riktigt bra ut trots lite skavanker. Njut i solen för oss i Norr kram på dig

Anonym sa...

Syns vem som är mamma till Macke!

så roligt det måste vara att få se huset växa fram.

Håller med dig. Snygga golv och JÄTTEnygg trappa. Ser fram mot fortsättningen :-))

Anonym sa...

Nu var jag verkligen anonym. Glömde; Eva R.

Lotta sa...

Vad roligt det måste kännas, jag gläds med er! Ha en riktigt skön semester!

Anonym sa...

Härligt, förstår att ni njuter att se ert hus växa fram.
Kram och lycka till med huset
Maria och Anette