onsdag 11 november 2009

Ytterligare en Olle

Vår vän Olle är fortfarande en fena på att skicka roliga, tänkvärda och -någon enstaka gång - ej läsvärda historier/bildspel etc. Nu kom en som jag vill visa er alla.
---------------

Livet kan sammanfattas i två frågor
1. Ska jag skaffa hund ?


ELLER

2. ska jag skaffa barn?


Kom ihåg att det alltid finns ljus i slutet av tunneln



Ha en fortsatt bra dag och glöm inte att ge något till behövande!!!

Tack.


Varför ska katter alltid överdriva !!!

Jag rekommenderar er att gå direkt på barnbarnen och ta en katt för tusan! Den lever ut allt du aldrig tänkt att man kan göra!
Vår pinkar i hörnen... kanske för att han är en tonåring ännu... eller för att han är understimulerad... eller för att...
Ja, vad och hur katter tänker förstår inte jag, vilket förmodligen inte är meningen.
(Vi lägger citronskal överallt - och hoppas att detta är en strategi som håller. Har du tips o idéer så välkomnar jag det!)

4 kommentarer:

Lotta sa...

Jag har inga tips tyvärr. Min syster hade två katter varav den lilla fröken bestämde sig för att straffa matte varje gång hon varit borta i tjänsten genom att kissa i köksmattan.... Man blir liksom tvungen att älska dem i alla fall.... Hoppas det löser sig och att lille Malte skärper till sig.

Swethaiparadise sa...

Hm.....en hög vitpeppar kanske, eller sprya med ättiksprit.

Ett annat tips är att sätta en kisslåda där också om katten redan har en inne, men en extra.

Kram Stina

Anonym sa...

Det ska finnas någon form av doft att köpa som gör att katten inte kissar inne. jag såg det på arga snickaren igår. Kolla upp det! kram/karin

Rakel sa...

Tack alla för ert engagemang!

Vi har surfat och kommit fram till att Malte valde bort lådan för att den var rengjord med rengöringsmedel. När Stickan fixat till den igen gick han dit.
Innan det satte vi en låda i sovrummet, tack Stina, som han nyttjade.

För att inte riskera något har vi köpt medlet, Feliway, en dosa i vägguttaget.

Vi såg också på arga snickarn i förrgår men strax innan "behandlingen" pinkade Malte i ett hörn så vi rusade till handräckning och missade allt av
värde:-(

Peppar, peppar, nu är han tillbaka till nolläget.
Å så håller vi tummarna!

Kram