tisdag 11 augusti 2009

Lite gör skillnad

En passbit under ugnen och socklar och
en passbit mellan lådorna gör verkligen skillnad!
Lite foder runt dörrar o fönster, socklar överall,  kanske tapeter;-) och fixade dörrar så är nog allt klart.
Ja, just det! Passbitar och socklar till ön saknas också.  Arbetet fortskrider iallafall. Stickan är nu klar med arbetsbytena hos Roger och Jan-Olof och kan inkassera hjälp. Underbart!


Nu rasar oväder utanför uterummet och Ella lyssnar. Hon är inte rädd för vare sig åska eller blixtar. Det är underbart att känna frisk luft efter alla soldagar! Dessvärre har inte ni i södra Sverige haft samma underbara sommar som vi! 
I går kom det 23 mm (enligt Lena som har koll på regnet), och max 18 mm tidigare. Allt räknat efter midsommar. M.a.o. en kanonsommar! Kanske som -93, kanske ännu bättre?

Det blev inget motionsrunda på Gruvberget idag. Jag rusade ut mellan skurarna med Ella, lyckades få ihop tre tillfällen med kvartersrastning.

Ella är min skugga och jag testade henne idag... gick tre steg - stannade. Samma gjorde Ella. Jag gick två steg - stannade. Samma gjorde Ella. Hur kul som helst!

Här ligger hon i uterummet och undrar varför jag fotograferar, typ.


3 kommentarer:

Admin sa...

Otroligt snyggt kök det blev! Gillar speciellt kaklet på väggen.

Lotta sa...

Skitsnyggt blev det!

Rakel sa...

Ja, det blir urbra! När allt är klart ska jag försöka fota så man får en uppfattning om rymden; 26 kvm.